Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
آقاخانی در دوره آموزشی سرپرستان شبانه روزی منطقه 10 دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:

سراهای دانشجویی محل و کانون تربیت؛ و سرپرستان شبانه روزی به نوعی نقطه اتصال و ارتباط می باشند

در این دوره آموزشی که به جهت توانمند سازی سرپرستان شبانه روزی منطقه 10 دانشگاه فرهنگیان کشور به میزبانی استان همدان تدارک دیده شده بود؛ آقاخانی مدیر کل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی سازمان مرکزی، مشهدی رئیس اداره سراهای دانشجویی سازمان مرکزی، دکتر علیرضا علی صوفی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان همدان، کاشی معاون هماهنگی استان همدان و همکاران ارجمند، از 4 استان کرمانشاه، کردستان، مرکزی و همدان حضور داشتند.

دکتر علیرضا علی صوفی در آیین افتتاح این کارگاه آموزشی، ضمن ابراز خرسندی از میزبانی همکاران و میهمانان  حاضر در دوره آموزشی، برگزاری دوره های توان افزایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نقش این دوره ها در دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا، استراتژیک و حاکمیتی، بیش از سایر دانشگاه هاست و در شرایط پر تلاطم کنونی، با ساختارها و شیوه های موجود، امکان تربیت یک معلم مدرن، در طراز جمهوری اسلامی با روش های سنتی وجود ندارد؛ لذا باید علاوه بر آموزش های تخصصی در حوزه های مختلف، همه همت کنند و به تاسی از نبی مکرم اسلام (ص) که به تنهایی جامعه ای نظیر عربستان را با آموزه های قرآنی تعلیم داد؛ ما هم با تلاش و سازماندهی به دنبال انتقال این آموزه ها و نکات ارزشمند باشیم و فراتر از مرزهای جغرافیایی بیاندیشیم و عمل کنیم.

دکتر علی صوفی در تعبیری، سرپرستان شبانه روزی را آموزشگران غیر رسمی خواند و افزود: در تکوین شخصیت یک معلم مولفه های زیادی دخیل هستند و یک معلم قرار نیست که فقط با دانش رشته ای به هدف برسد، بلکه ضرورت دارد، دائما در حال یادگیری باشد و رشته ارتباط خود را با علم قطع نکند. ایشان با اشاره به این موضوع که در حال حاضر آموزش های غیررسمی گوی سبقت را از آموزش های کلاسیک ربوده و این عامل و آسیب های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی جامعه، مستلزم باز تعریف نقش معلم و ساختار تعلیم و تربیت می باشد و به برطرف کردن آسیب هایی از این دست کمک می کند. دکتر علی صوفی تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان از مرحله تثبیت عبور کرده و در حال اجرا و تکمیل فرایند کیفیت بخشی هستیم که در دیدار اخیر مقام معظم رهبری (زید عزه) با مجموعه دانشگاه فرهنگیان نیز، بر اصلاح نظام آموزش و پرورش تاکید ویژه ای شد. سرپرست امور پردیس های استان همدان، نقطه عزیمت اصلاح نظام آموزشی را از همین دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و تربیت معلم، تکوین و هویت آن را  یک فرایند رو به رشد معرفی و خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت از درب ورودی و قسمت اطلاعات این دانشگاه آغاز می شود تا واحد سرپرستی و همه­ی بخش ها، در شکل گیری، شخصیت دانشجو معلمان تاثیرگذارند؛ پس باید با شیوه های مدبرانه و تجربیات عملی که کانون آن سراهای دانشجویی است؛ به بهترین شکل ممکن حرکت کنیم.

آقاخانی مدیر کل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشگاه فرهنگیان نیز، ضمن تقدیر از زحمات میزبان، با ابلاغ سلام دکتر خنیفر ریاست دانشگاه فرهنگیان، دکتر خاکی معاون توسعه و دکتر علی نژاد معاون دانشجویی، سخنان خود را آغاز و حضور مقام معظم رهبری(زید عزه) در دانشگاه فرهنگیان و صدور حکم ریاست دکتر خنیفر را دو رویداد مهم هفته­ ی گذشته ­ی  دانشگاه فرهنگیان خواند و افزود: دوره های اقدام پژوهی با هدف انجام کار تخصصی تدارک دیده شده و همواره تلاش ما بر این است که ارتباط بین همکاران را به جهت بهره مندی از تجارب ارزشمند یکدیگر و دریافت مطالب تخصصی، افزایش دهیم. وی بیان کرد: ما معتقدیم که یک سرپرست شبانه روزی در سرای دانشجویی باید برای هر مسئله ای یک راه حل داشته باشد و یا یک راه حل ابداع کند و به همین منظور و با اشاره به سخن دکتر مهرمحمدی رئیس اسبق دانشگاه که می گفت: « شاید آموزش در مقطعی تعطیل شود! ولی، تربیت هیچ گاه تعطیل نخواهد شد»؛ بر کار تربیتی، که محل و کانون آن، سراهای دانشجویی است تاکید داریم. مدیر کل برنامه ریزی، خدمات و رفاه دانشجویی، سه شاخص: پالایش، آموزش و تثبیت را شعار اصلی این اداره کل برشمرد و عنوان کرد: سرپرستان شبانه روزی در سراهای دانشجویی، نقطه اتصال، ارتباط دهنده و به نوعی سالار کار هستند. آقاخانی در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده در بخش اتوماسیون تغذیه، رتبه بندی سراها، بحث حضور و غیاب دانشجویان، خدمات جدید صندوق رفاه، بحث کارورزی و اهمیت آن، اشاره و در پایان به موفقیت دانشجو معلمان در کسب کرسی های متعدد دانشجوی نمونه­ی کشوری اشاره و آن را یک افتخار برشمرد.

در ادامه و با آغاز کارگاه آموزشی توان افزایی سرپرستان شبانه روزی، خانم دکتر کرمی سرپرست پردیس شهید باهنر همدان به عنوان مدرس این کارگاه، مطالب ارزشمندی را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.

بحث و تبادل تجربیات، تقسیم همکاران به گروه های کوچک تر و بیان مطالب علمی، پذیرایی، از دیگر بخش های این کارگاه آموزشی بود.