سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان:

سنجش قابلیت های ورود به حرفه معلمی و معلمان شاغل به خدمت از اولویت برنامه ها است

دکتر رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با تشریح اهداف، برنامه ها و رویه های این معاونت گفت: سنجش قابلیت های ورود به حرفه معلمی از اولویت برنامه ها است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان دکترکچوئیان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص تفاوت این دانشگاه با سایر دانشگاه های کشور و تاکید بر معرفی این سیستم آموزشی به عنوان رکن اصلی تحول و تعالی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در تشریح برنامه ها، اقدامات و فعالیت های معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت تصریح کرد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین، اساسنامه و سند راهبردی دانشگاه در راستای دقت، توجه و اهتمام بیش از پیش به اهداف، برنامه ها و سیاست های این معاونت صورت می گیرد.

وی از نوپا بودن نهال این معاونت و استقرار آن برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی کشور سخن گفت و افزود: تصمیم و اقدام برای شناسایی و بهبود دستاوردها و نقاط قوت و ضعف این نهال لازم و ضروری است.

این مقام مسئول حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان را نقطه عطفی در تاریخ تربیت معلم برای استعدادیابی و اصلاح و بهبود تربیت معلم ذکر کرد و گفت: شناسایی نواقص و کاستی ها و اقدام اصلاحی برای بهبود مداوم آن ها رضایت و اقبال جامعه و ذی ربطان را به همراه دارد.

کچوئیان تاکیدکرد: قطعا این رضایت منجربه همراهی بیش از پیش برای اجرایی شدن برنامه ها و فعالیت ها خواهد شد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، توسعه مشارکت همگانی در نهادینه سازی فرهنگ کیفیت، بهبود مستمر فعالیت ها، برنامه ها و سیاست های حاکم بر تربیت معلم، ایفای نقش دست گیرانه و نظارتی به منظور دستیابی به اهداف و برنامه ها و ارائه وضع موجود به صورت شفاف و عاری از خطا را از جمله اهداف این معاونت برشمرد.

وی در ادامه مشارکت جویی در عمل، واقعیت محوری در طراحی و اجرای برنامه ها، برنامه محوری در ارزیابی ها، توسعه توانمندی واحدهای مختلف و ارتقاء و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان را از ارزش های محوری معاونت ذکر و اعلام کرد: بهره مندی از نیروی انسانی کارآمد، تصویب و اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های مورد نیاز، ارتباط سازنده با وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، تشکیل شوراهای نظارت استانی و نگاه مثبت ریاست دانشگاه به موضوع  نظارت از اهم موارد و نقاط قوت پیش روی این معاونت  به شمار می رود.

معاون دانشگاه، استقرار و توسعه گفتمان کیفیت، بازنگری ساختاری وظایف و ماموریت ها، درگیر کردن معاونت ها در وظایف نظارتی، توسعه نظارت مشارکتی، تحول در برنامه های بازدید و تغییر رویه های نظارتی را از برنامه های مهم معاونت اعلام وتصریح کرد: تربیت ارزیابان حرفه ای، توسعه الگوهای شایستگی، سنجش قابلیت های ورود به حرفه معلمی، تلاش برای ارتقاء سطح ارزیابی بیرونی، مدیریت و اجرای دوره های مهارت آموزی و توانمندسازی و ایجاد فرصت برای کاربرد دانش نیز از دیگر برنامه های معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان است.

دکتر کچوئیان در پایان ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از نظارت مشارکتی، توجه به نقاط کلیدی کیفیت در دانشگاه و کنار گذاشتن امور جزیی و حاشیه ای شاهد حرکت خردمندانه و پیشرفت و ارتقاء کیفی اهداف، برنامه ها و سیاست های معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان باشیم.

 

 

 

 

                                                 

 


| شناسه مطلب: 107446

تعداد بازدید: 683 | آخرین بازدید:




نظرات کاربران