Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در اولین نشست شورای تخصصی آموزش تاریخ دانشگاه فرهنگیان مطرح شد:

فراخوان پیشینه علمی و پاسخ به دو پرسش اساسی در زمینه ی آموزش تاریخ

اولین نشست شورای تخصصی آموزش تاریخ، روز دوشنبه 24/4/92 با حضور دکتر اجتهادی، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری و اعضای شورا، در دفتر معاونت پژوهشی سازمان مرکزی برگزار شد. در این جلسه، اعضای شورا، با اشاره به نکته ی اساسی مطرح در سند تحول بنیادین پیرامون دستیابی به حیات طیبه، توجه خاص به سه حوزه ی معارف اسلامی، ادبیات و تاریخ را مورد تأکید قرار دادند؛ همچنین، پرداختن به تاریخ و مطالعات مرتبط با آموزش تاریخ، به عنوان رسالت تخصصی شورا اعلام گردید و مقرر شد این موضوع نه تنها حوزه ی دا

اولین نشست شورای تخصصی آموزش تاریخ، روز دوشنبه 24/4/92 با حضور دکتر اجتهادی، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری و اعضای شورا، در دفتر معاونت پژوهشی سازمان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه، اعضای شورا، با اشاره به نکته ی اساسی مطرح در سند تحول بنیادین پیرامون دستیابی به حیات طیبه، توجه خاص به سه حوزه ی معارف اسلامی، ادبیات و تاریخ را مورد تأکید قرار دادند؛ همچنین، پرداختن به تاریخ و مطالعات مرتبط با آموزش تاریخ، به عنوان رسالت تخصصی شورا اعلام گردید و مقرر شد این موضوع نه تنها حوزه ی دانش آموزی که حوزه ی اصلی مخاطبانش؛ دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و اعضای هیأت علمی آن را نیز، شامل شود.

در پایان، دکتر اجتهادی، از محققان تاریخ و اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان خواست تا ضمن ارسال پیشینه علمی خود، به پست الکترونیک شورا،به نشانی f.history92@yahoo.com ، به دو پرسش بنیادین ذیل پاسخ دهند:

1- تاریخ ایران چه تبیینی دارد؟

2- چگونه می توان دانش آموزان 7 تا 18 ساله را در فهم و درک تاریخ ایران یاری رساند؟