دکتر خنیفر در اولین جلسه شورای عالی سیاستگذاری یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران مطرح کرد:
باید با تحلیل و آسیب شناسی پیشینه صد ساله تربیت معلم ایران، چشم انداز جامعی برای آینده ترسیم کرد
به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، اولین جلسه ستاد بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران با ریاست دکتر خنیفر و با حضور هیات رییسه دانشگاه و اعضای مدعو چهارشنبه 30 خرداد 1397 در سالن شهید چمران برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دکتر طاهری نیا به طرح مهم ترین مسایلی که باید در جلسه شورای عالی سیاستگذاری مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد شامل تعیین محل، محدوده زمانی و مدت زمان برگزاری برنامه، آثاری که باید تهیه و منتشر شود، تاسیس و افتتاح مرکز اسناد و موزه دانشگاه فرهنگیان پرداخت.
در ادامه هر یک از حاضرین، به بیان نظرات خود در مورد مسائل مطروحه پرداختند.
معرفی برخی از فعالیت های پژوهشی پیشکسوتان در زمینه تربیت معلم که می تواند به غنای برنامه کمک کند، بازگرداندن نام تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان و برگزاری مراسم در دارالفنون؛
ارائه گزارش پیرامون مجموعه برنامه های دانشگاه خوارزمی برای بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس اولین مرکز آموزش عالی کشور در سال 1397 و ارائه پیشنهاداتی برای استفاده از ظرفیتهای داخلی و خارجی دانشگاه فرهنگیان؛
طرح مطالبی پیرامون فعالیت های مهم پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در زمینه تربیت معلم و پیشنهاد برگزاری نمایشگاه تخصصی تربیت معلم و استقبال از برگزاری مراسم در دارالفنون به شرط بازسازی هر چه سریعتر آن؛
سخنانی در خصوص فراهم کردن زمینه هایی برای منجر شدن این مراسم به تقویت فرهنگ عامه و پرهیز از تبدیل شدن به مراسمی برای صرفا ارایه مقالات علمی و تاکید بر ملی بودن این برنامه ها و استفاده از ظرفیت استان ها در این زمینه از مباحث طرح شده بود.
همچنین پیشنهاد برگزاری مراسم در اردیبهشت 1398 برای ایجاد فرصتی کافی در راستای آمادگی بیشتر در اجرا و توجه به بحث نقش دولتها در تحول تربیت معلم و دعوت از قدیمی ترین و جدیدترین معلم های فارغ التحصیل تربیت معلم؛
برگزیدن عنوان «جشنواره» و ارائه دانش موجود در زمینه تربیت معلم در این برنامه، استفاده از فلوچارت و الگوریتم؛
دعوت از پیشکسوتان تربیت معلم در این مراسم و مقطعی ندیدن برنامه بلکه مدنظر قرار گرفتن در استمرار زمانی؛ تبلیغات دوره ای در سطح شهر در راستای جلب توجه جامعه به سوی تربیت معلم و درگیر کردن انجمن های علمی، پخش پیام های سی ثانیه ای از صدا و سیما و برگزاری نمایشگاه از دیگر پیشنهادات ارائه شده بود.
در انتها، دکتر خنیفر ضمن تشکر از حاضرین، اظهار داشت: ما به دنبال تربیت معلم چندمهارتی هستیم. باید در این مراسم چندین کتاب در حوزه مطالعات تطبیقی تربیت معلم، گفتگو با صاحبنظران و پیشکسوتان، عکس و مستندات تاریخ تربیت معلم چاپ و توزیع شود. ضمنا هر استان می تواند غرفه نمایشگاهی مخصوص به خود را داشته باشد.
وی افزود: انتشار دایره المعارف دو جلدی تربیت معلم هم از برنامه های ماست.
در پایان جلسه، دکتر خنیفر ابلاغ اعضای حاضر در جلسه را به عنوان اعضای شورای عالی سیاستگذاری و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم به آنها اهدا کرد.