Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در سالن کنفرانس پردیس شهید بهشتی خراسان رضوی برگزار شد:

دوره توان افزایی اقدام پژوهی ویژه سرپرستان سراهای دانشجویی منطقه 6 کشور

 

در این دوره که با حضور مدیرکل برنامه ریزی و خدمات رفاهی و رئیس اداره سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، سرپرست امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به کارکردهای اقدام پژوهی در بهبود امور تصریح کرد: اقدام پژوهی روشی علمی و مناسب برای شناخت مسائل کاری و حل آن ها است.

رمضان نیری با بیان این که خاستگاه اقدام پژوهی مسأله است اظهار داشت ما نباید نسبت به مسائل کاری خود حس بدی داشته باشیم بلکه باید با نگاهی عالمانه نسبت به آن مسائل برخورد کنیم.

وی با تأکید بر این که زندگی بدون مسأله امکان پذیر نیست گفت مسأله لزوماً چیز بدی نیست زیرا خاستگاه رشد و بالندگی است.

سرپرست امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به این که شناخت مسأله بخش مهمی از کار اقدام پژوهی است بیان کرد برای این که بتوانیم مسائل را مورد تحلیل قرار دهیم باید از زوایای مختلف به آن ها بنگریم و ازنگاه تک بعدی به مسائل پرهیز کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت کار سرپرستان سراهای دانشجویی گفت: ممکن است یک سرپرست  با انجام یک مداخله تربیتی دانشجومعلمی را تبدیل به یک معلم خوب کند. وی تأکید کرد در آن صورت طبق آیات قرآن  تمام آثار مثبت آن برای فردی که موجب این تغییر مثبت شده است،  ثبت و ضبط خواهد شد.

در ادامه جلسه مدیرکل برنامه ریزی و خدمات رفاه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به پیام سازمان یونسکو اظهار کرد: در قرن بیست و یکم کسی باسواد محسوب می شود که دارای سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه ای، سواد تربیتی و سواد رایانه ای باشد. وی با تأکید بر این که این شش مورد مواردی حداقلی برای باسوادی محسوب می شود از سرپرستان سراهای دانشجویی خواست خود را همواره به این شش نوع سواد مجهز کنند.

حبیب الله آقاخانی با بیان این که آموزش تعطیل می شود اما تربیت تعطیل شدنی نیست نقش تربیتی سرپرستان را در سراهای دانشجویی بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با ذکر این که دو موضوع کارورزی و شبانه روزی بودن دانشجویان در سراهای دانشجویی، دانشگاه فرهنگیان را از سایر دانشگاه های کشور متمایز می کند گفت: اگر اهداف و کارکردهای مختلف دانشگاه فرهنگیان را به دانه های تسبیح تشبیه کنیم سرپرستان سراهای دانشجویی به مانند رشته ای هستند که این اهداف و عملکردها را به هم پیوند می دهد. وی تأکید کرد برای این که فعالیت های حوزه های مختلف مانند مشاوره، تربیت بدنی، فرهنگی و ... اثربخشی کاملی داشته باشد باید سرپرستان دانشجویی نقش خود را به خوبی انجام دهند.

آقاخانی با بیان این که مبدأ تحولات جامعه آموزش و پرورش است و تحول در آموزش و پرورش نیز از دانشگاه فرهنگیان آغاز می شود بیان کرد: اگر می خواهیم تحولات مثبتی در جامعه داشته باشیم باید در تربیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بکوشیم.