برگزاری کارگاه آموزشی – پژوهشی طراحی واحد یادگیری ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان
دومین کارگاه آموزشی، پژوهشی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با عنوان طراحی واحد یادگیری با حضوردکتر مختار ذاکری استاد دانشگاه برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی دکتر ذاکری با اشاره به اهمیت لزوم وجود طراحی واحد یادگیری در آموزش و مبنا دانستن آن در کلاس درس گفت: مبنای کار علمی از سوی معلمِ طراحی نظام مند واحدهای درسی بر اساس الگوهای طراحی جدید است که در این کارگاه جدیدترین رویکردهای طراحی آموزشی از جمله الگوی فاوا، الگوی mms و ... و همچنین دیدگاه طراحی آموزشی مورد نظر دانشگاه فرهنگیان با ذکر مثال های متنوع مورد توجه است و راهبردهای جایگزین جهت دستیابی به اهداف متنوع معرفی می شود.
مدرس کارگاه عناصر کلیدی هر نوع طراحی واحد یادگیری را شناسایی افراد درگیر در آموزش، اهداف مورد نظر، انتخاب راهبرد مناسب برای آموزش واحد یادگیری و طراحی رویه های ارزشیابی مشخص دانست.
وی شناسایی محتوا، تدوین پیامدهای تربیتی، برقراری ارتباط، به تجربه گذاشتن، به کار بستن، به اشتراک گذاشتن، انتقال به موقعیت جدید و سنجش آموخته ها را از گام های لازم برای دستیابی به طراحی واحد یادگیری مطلوب بیان کرد.
در این کارگاه که به صورت مشارکتی و تمرین گروهی برگزار شد ضمن تحلیل چگونگی طراحی واحد یادگیری، نمونه های عملی مورد بررسی قرار گرفت.