نشست بین المللی آشنایی با تربیتِ معلم اسلامی در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
نشست بین المللی آشنایی با تربیتِ معلم در دانشگاه فرهنگیان؛ برنامه ریزی درسی، تجربه زیسته، شاخص ها و معیارهای پرورش معلم با حضور دانش آموختگان دانشگاه جامعه المصطفی (ص) و نمایندگانی از معاونت های دانشگاه صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در این نشست بین المللی پس از معرفی پیشینه و فرآیند های تربیتِ معلم در دانشگاه فرهنگیان، ساختار، آئین نامه ها، نظارت و ارزیابی و روند فعالیت های معاونت های مختلف دانشگاه در دو بخش از سوی معاونان یا نمایندگان ایشان تشریح شد و در ادامه به پرسش های حاضرین پاسخ داده شد.
اشاره به سیستم جامع جذب و پیگیری مسائل اساتید و تشریح فرآیند های جذب، اصلاح، ترمیم و ارتقاء اعضای هیات علمی و پایش مستمر آنان، شرایط اختصاصی و عمومی برای جذب اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، برنامه ریزی درسی و تعریف شاخص های کسب شایستگی های معلمی، فعالیت های آموزشی دانشگاه، شیوه های گذراندن کارورزی، اهمیت همراهی آموزشی و پژوهشی به منظور ارتقاء آموزشی دانشگاه و تاکید بر ارتباط دانش آموختگان با اساتید در حین اشتغال به کار معلمی از نکاتی بود که از سوی نمایندگان معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و هیات جذب دانشگاه بیان شد.
همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز با اشاره به لزوم پرداختن به فعالیت های فرهنگی بر اساس اسناد بالادستی، گفت: تربیت معلم شایسته نیازمند توجه به برخی اقتضائات است، باید معلمی اهل و حسب معارف دینی و حکمت دین تربیت کرد چرا که نمی توان فرزندان را به دست هر کسی سپرد.
وی با اشاره به طراحی برنامه راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برای کسب شایستگی های معلمی در ساحت های ششگانه، تربیت هنری و زیبایی شناسی، تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی و تربیت سیاسی و اجتماعی را در حیطه ماموریت های این معاونت برشمرد و خاطر نشان کرد: مجرای تامین فرهنگ، هنر است و با هنر خلاق است که اندیشه ماندگار خواهد شد.
دکتر صفرزاه ادامه داد: همه بزرگان و مصلحان بزرگ بشری با استفاده از هنر، فرهنگ را غنی کردند.
وی با اشاره به طراحی برنامه های این معاونت به صورت متمرکز؛ نیمه متمرکز و غیر متمرکز ( طراحی برنامه ها براساس اقتضائات بومی ومنطقه ای) و با بیان اینکه در دانشگاه تلاش می شود که کار فرهنگی توسط دانشجو معلمان انجام شود، تصریح کرد: اگر بنا است کار فرهنگی برد موثر داشته باشد باید بر اساس ذائقه و سلیقه دانشجو معلمان و هدایت اسناد بالادستی تعریف شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی، رسالت دانشگاه را پرورش معلمانی آزاده و دارای توانایی راهبری جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد: معلمان پرورش یافته به ارتقا فرهنگ عامه مبادرت ورزند.