لینک ثبت نام ششمین دوره بالندگی حرفه ای کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با موضوع آسیب های نو پدید، فضای مجازی، فرصت ها و تهدیدها
برگزاری همایش آسیب های نوپدید با تاکید بر فضای مجازی
- لینک ثیت نام:
http://te.cfu.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=2328
زمان اجرا: سوم و چهارم شهریور 97
مکان: پردیس نسیبه تهران
مدعوین:
- متخصصین مشاوره و روانشناسی دانشگاه فرهنگیان
- روانشناسان و مشاوران عضو هیات علمی اساتید مدعو
- ویژگی همایش سراسری
مجری معاونت دانشجویی، اداره کل مشاوره، بهداشت و سلامت
- اهداف و محورهای همایش:
- آشنایی با انواع آسیب های نوپدید شامل:
- آشنایی با آسیب های دوره کودکی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی
- آشنایی با آسیب های دوره نوجوانی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی و راهکارهای مواجهه و درمان
- آشنایی با آسیب های دوره جوانی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی و راهکارهای مواجهه و درمان
- آشنایی با آسیب های دوره دانشجویی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی و راهکارهای مواجهه و درمان
- آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی
- آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در دوره کودکی و راهکارهای پیشگیری از آن
- آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در دوره نوجوانی و راهکارهای پیشگیری از آن (در دختران و پسران)
- آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در دوره جوانی و راهکارهای پیشگیری از آن (در دختران و پسران)
- آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در دوره دانشجویی و راهکارهای پیشگیری از آن (در دختران و پسران)
- آشنایی با آسیب های روانی نوپدید شامل:
- آسیب های روانی ناشی از اعتیاد به اینترنت و راهکارهای پیشگیری از آن و بازشناسی رفتارهای تابع (در دختران و پسران)
- آسیب های روانی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری از آن و بازشناسی رفتارهای تابع (در دختران و پسران)
- آسیب های روانی ناشی از آسیب های فرهنگی و راهکارهای پیشگیری از آن و بازشناسی رفتارهای تابع (در دختران و پسران)
- آشنایی با عقاید نوظهور (عرفان های نوظهور، تبار شناسی و میزان شیوع و متدلوژی پیشگیری)
- دلایل زیرساخت آسیب پذیری کودکان، نوجوانان و جوانان در آسیب های نوپدید
- فقدان رویه های تربیتی موثر در خانواده
- فقدان برنامه های تربیتی موثر و متناسب با نیاز روحی و روانی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی
- تناقض در رویه های تربیتی نظام تعلیم و تربیت
- عدم اجرای برنامه های تربیتی برنامه ریزی شده در جهت نبود انگیزه در مجریان
- تفاوت اساسی در رویکردهای تربیتی، عناصر و عوامل تربیتی که منجر به تناقض در تربیت فرزندان می شود.
- عدم توسعه نهادهای حمایتی با رویکرد روانشناختی به دلیل اولویت قائل نشدن در مجامع تصمیم گیری