Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

لینک ثبت نام ششمین دوره بالندگی حرفه ای کارشناسان مشاوره دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با موضوع آسیب های نو پدید، فضای مجازی، فرصت ها و تهدیدها

برگزاری  همایش آسیب های نوپدید با تاکید بر فضای مجازی 

 

  • لینک ثیت نام:

 

http://te.cfu.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=2328

 

زمان اجرا: سوم و چهارم شهریور 97

مکان:  پردیس نسیبه تهران

 

مدعوین:

  1. متخصصین مشاوره و روانشناسی دانشگاه فرهنگیان
  2. روانشناسان و مشاوران عضو هیات علمی اساتید مدعو

 

  • ویژگی همایش سراسری

 

مجری معاونت دانشجویی، اداره کل مشاوره، بهداشت و سلامت

 

  • اهداف و محورهای همایش:
  • آشنایی با انواع آسیب های نوپدید شامل:
    1. آشنایی با آسیب های دوره کودکی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی
    2. آشنایی با آسیب های دوره نوجوانی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی و راهکارهای مواجهه و درمان
    3. آشنایی با آسیب های دوره جوانی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی و راهکارهای مواجهه و درمان
    4. آشنایی با آسیب های دوره دانشجویی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی و راهکارهای مواجهه و درمان
  • آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در ابعاد فضای مجازی و محیط اجتماعی
    1. آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در دوره کودکی و راهکارهای پیشگیری از آن
    2. آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در دوره نوجوانی و راهکارهای پیشگیری از آن (در دختران و پسران)
    3. آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در دوره جوانی و راهکارهای پیشگیری از آن (در دختران و پسران)
    4. آشنایی با آسیب های فکری و اخلاقی در دوره دانشجویی و راهکارهای پیشگیری از آن (در دختران و پسران)
  • آشنایی با آسیب های روانی نوپدید شامل:
    1. آسیب های روانی ناشی از اعتیاد به اینترنت و راهکارهای پیشگیری از آن و بازشناسی رفتارهای تابع (در دختران و پسران)
    2. آسیب های روانی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و راهکارهای پیشگیری از آن و بازشناسی رفتارهای تابع (در دختران و پسران)
    3. آسیب های روانی ناشی از آسیب های فرهنگی و راهکارهای پیشگیری از آن و بازشناسی رفتارهای تابع (در دختران و پسران)
  • آشنایی با عقاید نوظهور (عرفان های نوظهور، تبار شناسی و میزان شیوع و متدلوژی پیشگیری)
  • دلایل زیرساخت آسیب پذیری کودکان، نوجوانان و جوانان در آسیب های نوپدید
    1. فقدان رویه های تربیتی موثر در خانواده
    2. فقدان برنامه های تربیتی موثر و متناسب با نیاز روحی و روانی دانش آموزان در مقاطع تحصیلی
    3. تناقض در رویه های تربیتی نظام تعلیم و تربیت
    4. عدم اجرای برنامه های تربیتی برنامه ریزی شده در جهت نبود انگیزه در مجریان
    5. تفاوت اساسی در رویکردهای تربیتی، عناصر و عوامل تربیتی که منجر به تناقض در تربیت فرزندان می شود.
    6. عدم توسعه نهادهای حمایتی با رویکرد روانشناختی به دلیل اولویت قائل نشدن در مجامع تصمیم گیری