Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست اعضای هیئت علمی جدید دانشگاه:

قضاوت و تحلیل استاد بر فراگیر اثر گذار است

دکتر خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست بدو ورود اعضای هئیت علمی پیمانی جدید دانشگاه فرهنگیان که به همت مدیریت بهسازی منابع انسانی معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان  سه شنبه 6 شهریور در سازمان مرکزی انجام شد؛ با بیان اینکه آئین ما با علم و دانش و ترویج آن آغاز شده بر جایگاه اندیشه ورزی تاکید کرد.

وی آموزش را کاری تمام وقت و معلمی و مدرسی را کاری مداوم برشمرد و اظهار کرد: همواره انسان های دور اندیش و نوگرا ذهن معلمی داشتند.

دکتر خنیفر با بیان اینکه فراگیر و آموزنده در رشد هم شریک هستند، خاطر نشان کرد: کلاس محور اندیشه است و اگر در کلاس با یاس و ناامیدی برخورد شود فراگیر از حرکت بازخواهد ماند.

وی با اشاره به پیشتازی ایران در نظام های کلاسیک آموزش و پایه گذاری مکتب خانه در دوران اسلامی و قرار گرفتن در صد سالگی تربیت معلم، افزود: جایگاه معلم، آموختن و آموزش دادن در کشور ما ریشه دار است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، شنود موثر، احترام و تکریم در کلاس درس و بستر سازی بجای دیوار کشی را از ویژگی های معلمان شایسته دانست و گفت: معلمی کار ظریفی است که بهای آن را نمی توان در دنیا پرداخت، معلمی کار فرا انسانی است.

وی با بیان اینکه هر قضاوت و تحلیل معلم بر فراگیر اثر گذار است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا معلمان در طراز انقلاب اسلامی، شایسته و مثبت نگر تحویل جامعه دهیم، معلم باید سخنی دلپذیر و دلی سخن پذیر داشته باشد.

دکتر خنیفر، داشتن دانش به روز، مثبت اندیشی، استقبال از نقد، پژوهشگر بودن، نگاشت تجربی و علمی را برای موفقیت در کار تعلیم و تربیت مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: با دانش امروز نمی توان برای فردا نسلی شایسته تربیت کرد، همچنین پژوهشگر بودن باید خصلت اصلی باشد، هر مورد کلاس یک مسئله پژوهشی است.

وی با تاکید بر اهمیت مطالعات تطبیقی تصریح کرد: استادان دانشگاه فرهنگیان باید اهتمام ویژه ای در مطالعه نظام های آموزشی کشورهای توسعه یافته (فضا، نوع تعلیم و محتوا...) داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بر حمایت از مقالات علمی و پژوهشی در دانشگاه تاکید و اضافه کرد: کار معلمی همواره باید با ایده و خلاقیت همراه باشد، آشنایی با فنون جدید تدریس نیز از دیگر موارد قابل توجه معلمان باشد.

وی تاثیر روحی و روانی معلم در افراد و  ایجاد سوال در ذهن یادگیرنده را از دیگر ویژگی های تدریس موفق دانست و اظهار کرد: قرار است ما اینجا معلمینی تربیت کنیم که بر روح دانش آموزان تاثیر گذارند، مربیانی که تربیت کننده افراد 30  سال آینده کشور هستند.

دکتر خنیفر ادامه داد: مدرس شایسته باید درک درستی از مخاطب خود داشته باشد که این مهم با حضور سرزده در کنار دانشجو معلمان و داشتن شناسنامه روحی و روانی از دانشجو در ذهن خود وی تواند محقق شود.

وی بر پرهیز از امتحان منفی و منعی، آموزش اخلاق حرفه ای و عشق به کار و تیم سازی در انجام کارهای پژوهشی کیفی مشترک تاکید کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن اشاره به تجارب علمی خود، با بیان اینکه تربیت معلم خوب تربیت شهر است، خاطر نشان کرد: در کلاس درس سخن بیهوده و گناه وجود ندارد پس کلاس درس نمودی از بهشت است.