Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر نامداری مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی:

با اطمینان و یقین می توان گفت، بهترین مقام برای شخصی که کار معلمی می کند دانشگاه فرهنگیان است

دکتر نامداری مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی در نشست روز چهارشنبه مورخ هفتم شهریور با اعضای هیات علمی پیمانی جدید گفت: ضمن تبریک جهت ورود مدعوین به کسوت استادی دانشگاه فرهنگیان با اطمینان و یقین می توان گفت، بهترین مقام برای شخصی که کار معلمی می کند دانشگاه فرهنگیان است و با تحقیق می توان گفت هیچ کشور و نظامی بالاتر از سطح تربیت معلم رشد نکرده و در نظام های متمدن بطور حتم اولین قدم و توجه به عرصه معلمی است.

وی گفت: این دغدغه در خصوص تضمین کیفیت هیات علمی وجود دارد و دکتر نامداری تضمین کیفیت را اینگونه تعریف نمود: تضمین کیفیت تربیت معلم، اشاره به سیاست ها ، نگرش ها، اقدامات و رویه های لازم برای اطمینان از این که کیفیت ابقا و بهبود می­ یابد.

نامداری افزود: در فرایند آموزش دانشجو معلمان، عناصر مهم و مختلفی وجود دارد که در یک محیط، به طور سیستمی با هم تعامل دارند. برای دستیابی به تضمین کیفیت بایستی این عناصر را شناسایی و اقدامات و سیاست ­های مرتبط با هر یک را تعیین کرد و به کار گرفت.  

دکتر نامداری به شایستگی­ ها، عملکرد و توسعه­ اعضای هیات علمی به عنوان استانداردهای اعتبارسنجی تربیت معلم اشاره نمود. و  ازآیتم های -اعضای هیئت علمی شایسته -مدل­سازی نوآوری­ های حرفه­ای در تدرریس -مدلسازی نوآوری­ های حرفه ­ای در پژوهشگری -مدل­سازی نوآوری­ های حرفه ­ای در ارائه خدمات و ...  به عنوان خرده استانداردها نام برد.

 

وی در ادامه در مورد وضعیت موجود و آتی اعضای هیات علمی توضیحاتی بیان نمود و اظهار کرد: تا رسیدن به استانداردها فاصله ای وجود دارد که با صبوری می توان به این استانداردها رسید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی ضرورت بازطراحی ساختار گروه های آموزشی را - توجه به وحدت نقشی اعضای گروه های آموزشی [PK، PCK، CK و GK] -افزایش ضریب نفوذ برنامه کارورزی در گروه های آموزشی -بهینه ‏سازی عملکرد گروه ‏های آموزشی از حالت اجرایی به علمی، پژوهشی -سازگاری با نیازهای متغیر وزارت آموزش و پرورش -تعیین مدیرگروه به صورت انتخابی -افزایش بهره‏ وری و صرفه‏ جویی در منابع -رعایت استانداردهای وزارت علوم -ایجاد هم ‏افزایی بین رشته‏ ها دانست.

نامداری برنامه های دفتر برنامه ریزی در حوزه اعضای هیات علمی را اینگونه بیان نمود: -بازنگری در ساختار و روشهای جذب اعضای هیئت علمی -توسعه قابلیت‏های تربیتی،موضوعی اعضا -برنامه‏ ریزی برای دستیابی به ملاک‏ های ارتقا و ترفیع -برنامه ‏ریزی و تسهیل ارتقا به مرحله دانشیاری و استادی -حمایت از پژوهش‏ های مشارکتی در قالب گروه های آموزشی -افزایش اختیارات و محوریت قرار دادن گروه آموزشی -بازنگری و تولید برنامه‏ های درسی توسط اعضای گروه -توسعه سیستم مدیریت عملکرد اعضای هیات علمی

در ادامه این نشست دکتر ساعی کارشناس دبیرخانه جذب اعضای هیات علمی  از فرآیند جذب اعضای هیات علمی و تبدیل وضعیت آنها توضیحات مبسوطی را ارائه داد.

در انتهای این نشست آقایان شکرایی کارشناس گروه های آموزشی و ساعی به سوالات حاضرین پاسخ دادند.