دکتر نامداری مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی:
با اطمینان و یقین می توان گفت، بهترین مقام برای شخصی که کار معلمی می کند دانشگاه فرهنگیان است
دکتر نامداری مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی در نشست روز چهارشنبه مورخ هفتم شهریور با اعضای هیات علمی پیمانی جدید گفت: ضمن تبریک جهت ورود مدعوین به کسوت استادی دانشگاه فرهنگیان با اطمینان و یقین می توان گفت، بهترین مقام برای شخصی که کار معلمی می کند دانشگاه فرهنگیان است و با تحقیق می توان گفت هیچ کشور و نظامی بالاتر از سطح تربیت معلم رشد نکرده و در نظام های متمدن بطور حتم اولین قدم و توجه به عرصه معلمی است.
وی گفت: این دغدغه در خصوص تضمین کیفیت هیات علمی وجود دارد و دکتر نامداری تضمین کیفیت را اینگونه تعریف نمود: تضمین کیفیت تربیت معلم، اشاره به سیاست ها ، نگرش ها، اقدامات و رویه های لازم برای اطمینان از این که کیفیت ابقا و بهبود می یابد.
نامداری افزود: در فرایند آموزش دانشجو معلمان، عناصر مهم و مختلفی وجود دارد که در یک محیط، به طور سیستمی با هم تعامل دارند. برای دستیابی به تضمین کیفیت بایستی این عناصر را شناسایی و اقدامات و سیاست های مرتبط با هر یک را تعیین کرد و به کار گرفت.
دکتر نامداری به شایستگی ها، عملکرد و توسعه اعضای هیات علمی به عنوان استانداردهای اعتبارسنجی تربیت معلم اشاره نمود. و ازآیتم های -اعضای هیئت علمی شایسته -مدلسازی نوآوری های حرفهای در تدرریس -مدلسازی نوآوری های حرفه ای در پژوهشگری -مدلسازی نوآوری های حرفه ای در ارائه خدمات و ... به عنوان خرده استانداردها نام برد.
وی در ادامه در مورد وضعیت موجود و آتی اعضای هیات علمی توضیحاتی بیان نمود و اظهار کرد: تا رسیدن به استانداردها فاصله ای وجود دارد که با صبوری می توان به این استانداردها رسید.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی ضرورت بازطراحی ساختار گروه های آموزشی را - توجه به وحدت نقشی اعضای گروه های آموزشی [PK، PCK، CK و GK] -افزایش ضریب نفوذ برنامه کارورزی در گروه های آموزشی -بهینه سازی عملکرد گروه های آموزشی از حالت اجرایی به علمی، پژوهشی -سازگاری با نیازهای متغیر وزارت آموزش و پرورش -تعیین مدیرگروه به صورت انتخابی -افزایش بهره وری و صرفه جویی در منابع -رعایت استانداردهای وزارت علوم -ایجاد هم افزایی بین رشته ها دانست.
نامداری برنامه های دفتر برنامه ریزی در حوزه اعضای هیات علمی را اینگونه بیان نمود: -بازنگری در ساختار و روشهای جذب اعضای هیئت علمی -توسعه قابلیتهای تربیتی،موضوعی اعضا -برنامه ریزی برای دستیابی به ملاک های ارتقا و ترفیع -برنامه ریزی و تسهیل ارتقا به مرحله دانشیاری و استادی -حمایت از پژوهش های مشارکتی در قالب گروه های آموزشی -افزایش اختیارات و محوریت قرار دادن گروه آموزشی -بازنگری و تولید برنامه های درسی توسط اعضای گروه -توسعه سیستم مدیریت عملکرد اعضای هیات علمی
در ادامه این نشست دکتر ساعی کارشناس دبیرخانه جذب اعضای هیات علمی از فرآیند جذب اعضای هیات علمی و تبدیل وضعیت آنها توضیحات مبسوطی را ارائه داد.
در انتهای این نشست آقایان شکرایی کارشناس گروه های آموزشی و ساعی به سوالات حاضرین پاسخ دادند.