Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
16. ارزشیابی گردهم آیی رویش(گردهم آیی دانشجو معلمان فعال فرهنگی واجتماعی پردیس های سراسرکشور) دانشگاه فرهنگیان

مجری: سید محمد حسین حسینی

چکیده:

 

این پژوهش با عنوان «ارزشیابی گردهم آیی رویش (گردهم آیی دانشجو معلمان فعال فرهنگی واجتماعی پردیس های سراسر کشور) دانشگاه فرهنگیان» به اجرا درآمد. مهمترین سوالات آن عبارت بودند از:

الف) دروندادهای (شرکت کنندگان، مدرسان، سرفصل ها و محتوا، تکنولوپی آموزشی، فضا، برنامه اجرایی، عوامل اجرایی، محل اسکان) گردهم آیی رویش چه ویژگی هایی دارند؟

ب) فرایند (پذیرش دانشجو، افتتاحیه، کارگاه ها، بازدیدها، نشست های تخصصی، نشست با هیئت ریسسه، کرسی آزاداندیشی، آشنایی با شبکه هوشمند دانشگاه، نمازهای جماعت، نمایشگاه، پذیرایی و اختتامیه) گردهم آیی رویش چه ویژگی هایی دارد؟

ج) بروندادهای (واکنش، یادگیری و رفتار حرفه ای شرکت کنندگان) گردهم آیی رویش چه ویژگی هایی دارند؟

برای پاسخگویی به سوالات فوق از روش پژوهش ارزشیابی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از گردهم آیی رویش و کلیه شرکت کنندگان، کارگاه ها، نشست های تخصصی یا بازدیدهای علمی مدنظر در آن. که نمونه ای 382 نفره از شرکت کنندگان، 21 کارگاه در بخش فرایند و 5 کارگاه در بخش برونداد به عنوان نمونه انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه بسته و بازپاسخ و آزمونهای ملاک مرجع چهارگزینه ای برای گردآوری داده ها استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات گردآوری شده از تکنیک های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف استاندارد و آزمونهای دوجمله ای، ، T تک متغیره و و T گروه های همبسته و همچنین تحلیل محتوای کمی استفاده شد. براساس نتایج پژوهش، انتخاب متناسب شرکت کنندگان براساس حوزه فعالیت فرهنگی-هنری، و مسئول بودن شرکت گنندگان در حوزه فعالیت مربوطه، و بالاتر از میانگین و حد انتظار بودن ویژگی های مدرسان، سرفصلها و محتواهای آموزشی، عوامل اجرایی، محل اسکان، پذیرش، افتتاحیه، برگزاری بازدیدها، برگزاری نشست با هیئت رئیسه، دوره آشنایی باشبکه هوشمند دانشگاه، برگزاری نمازهای جماعت، برگزاری نمایشگاه ها، پذیرایی، و اختتامیه گردهم آیی، در حد میانگین و در حد انتظار بودن فضای روانی-اجتماعی کلاسهای درسی گردهم آیی، تغییر مثبت در واکنش و نگرش و همچنین یادگیری شرکت کنندگان در زمینه موضوع کارگاه ها از مزایا و نقاط قوت این گردهم آیی بوده، اما متناسب نبودن شرکت کنندگان استانهای مختلف، متناسب نبودن رشته های شرکت نموده در گردهم آیی، و انتخاب اکثر شرکت کنندگان توسط مسئولین دانشگاه، عدم استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب آموزشی در اکثر کارگاه ها و یا استفاده غیرکاربردی نرم افزارهای آموزشی و پشت سرهم و سنتی بودن فضای فیزیکی(آرایش کلاسی) اکثر کارگاه ها از کاستی های مهم این گردهم آیی بود.

 

واژگان کلیدی: ارزشیابی، گردهم آیی رویش، دانشگاه فرهنگیان