سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان خبر داد:
آغاز سال تحصیلی 97 با حضور 65 هزار دانشجو معلم در 101 مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان
رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت از آغاز سال تحصیلی 97 و حضور 65 هزار دانشجومعلم در 101 مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در جلسه تکریم و معارفه سرپرست مدیریت امور پردیس های استان زنجان در حضور برخی مدیران دانشگاه استان در سالن اجتماعات پردیس پسران شهید بهشتی زنجان؛ از بهره وری به عنوان نگرشی عقلایی یاد کرد و گفت: کلمه بهره وری جزء تک واژگانی است که محور اصلی آن انسان است.
کچوئیان جایگاه بهره وری در دانشگاه را ویژه خواند و افزود: افزایش بهره وری از عمده ترین اهداف و مسئولیت های سازمانی به شمار می رود.
وی محور توسعه پایدار در دانشگاه فرهنگیان را منابع انسانی اعلام و خاطر نشان کرد: در راستای استفاده بهینه از منابع انسانی و غیر انسانی اهداف فردی و سازمانی محقق و در این میان نقش اصلی، از آنِ انسان به عنوان مهم ترین منبع و سرمایه انسانی است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، مدیریت صحیح، کارا و اثربخش منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرمایه های غنی کشور را مهم ترین تدبیر و هدف مشترک مدیران برشمرد و تصریح کرد: با تحصیل قریب به 65 هزار دانشجو معلم در 101 مرکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان طی مهر 97 وظیفه و رسالت این دانشگاه به عنوان تضمین کننده سرمایه های اجتماعی کشور برای فردا و فرداهای بعد بس خطیر و بزرگ است.
این مقام مسئول، مدیریت و رهبری توام با تدبیر و اندیشه را از عوامل مهم و تاثیرگذار بر بهره وری اعلام کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان با در اختیار داشتن ارزشمندترین دارایی خانواده ها از یک سو مولد اندیشه بهره ور و از سوی دیگر فراهم آورنده فضای مناسب برای کاربست اندیشه بهره ور است.
عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به فصل هفتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکید بر افزایش بهره وری، گفتمان غالب را ضروری ترین راهکار برای افزایش کیفیت و بهره وری در جامعه معرفی و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا و حاکمیتی، با تضمین نیروهای کیفی آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی فاخر برای این مرز و بوم را تضمین می کند.
استاد دانشگاه، در قیاس این دانشگاه با سایر دانشگاه های کشور تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان نه تنها آموزش یک تکلیف است بلکه وظیفه داریم با همراهی دانشجو معلم در برنامه های درسی آشکار و پنهان از وی، فردی در طراز نظام آموزشی و پرورشی کشور بسازیم.
کچوئیان، بهره مندی از قابلیت ها و مهارت های استثنایی و خود انگیزشی مدیران و کارکنان مجموعه و گذر از سازمان های یادگیرنده برای دستیابی به سازمان های یاد دهنده را دو عامل مهم و اثرگذار در جانشینی و مبنای دانش به جای قدرت ذکر و یادآور شد: امروز بهره مندی از دانش، اطلاعات و معلومات بیشتر بیانگر ارشد بودن فرد در دستگاه و سیستم است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، گزینش و انتخاب درست کارکنان در سازمان را مهم و ضروری خواند و افزود: بعد از جایگزینی نیروهای چابک، کارآمد و خلاق در سیستم و اعتماد به آن ها قطعا احساس تعلق فرد به سازمان افزایش و موفقیت در مسیر برای دستیابی به اهداف دو چندان خواهد شد.
دکتر کچوئیان، همچنین صداقت و شفافیت سازمانی، برخورداری از نظام ارزیابی عملکرد مناسب و مطلوب، اهمیت و جایگاه رفیع اعضای هیات علمی دانشگاه، فراهم آوردن فرصت مناسب برای کامل شدن مثلث شایستگی ها همراه با سه عامل مهم دانش، مهارت و نگرش، اهمیت و حفظ جایگاه نظام تشویق و تقدیر در افزایش تمرکز کاری و بهره وری مستمر و استقبال و حمایت از ایده های نو را به عنوان ستون های مهم بهره وری و افزایش کیفیت در دانشگاه برشمرد.
وی در ادامه با سفارش بر همزبانی با نسل جدید، دانشجوی امروز را بسیار دقیق، هوشمند و خلاق معرفی کرد و گفت: این نسل خواهان ادبیات توام با احترام، آزادی و دوست داشتن است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، با تاکید بر اهتمام بیش از پیش به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست محترم جمهور، تعامل روزافزون با نهادهای سازمانی و فراسازمانی، عدم ایجاد هزینه برای دانشگاه، حفظ کرامت استادان و کارکنان و توجه هر چه بیشتر به رهنامه 40 ماده ای دانشگاه فرهنگیان را لازم و ضروری اعلام کرد.
گفتنی است: در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات الهام کاوندی، کمال اوجاقلو به عنوان سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان زنجان معرفی شد.