Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
حجت الاسلام و المسلمین دادگر در آیین اختتامیه دوره حضوری تربیت مربی طراز انقلاب اسلامی (کرامت 2):

دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان نسلی دغدغه مند، هوشمند، مؤمن و انقلابی اند و اگر به چنین نسلی فرصت داده شود مصلح خوبی برای نظام تعلیم و تربیت خواهند بود

حجت الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، در آیین اختتامیه دوره حضوری تربیت مربی طراز انقلاب اسلامی (کرامت 2)، با تأکید بر اهمیت تمسک همیشگی به ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)، توجه به نگرش دینی و ولایی را نیاز جدی نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: در صورتی که تفاوت تعلیم و تربیت ولایی با نگرش غربی به مسأله تعلیم و تربیت به درستی تبیین شود، دانش آموزان، معلمان و دانشجومعلمان ما کارآمدی نظام ولایی و نظام مبتنی بر ولایت فقیه را به درستی درک خواهند نمود.

وی با بیان غنای محتوایی اندیشه اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت، ارائه ی یک بسته بندی مناسب و مشخص از تعلیم و تربیت اسلامی را نیاز کنونی دانشگاه فرهنگیان و نظام آموزش و پرورش دانست که خوشبختانه در مجموعه هایی مانند مرکز تربیت مربی در حال پیگیری است و این تلاش را قابل تقدیر خواند و با اظهار تأسف از موانع موجود بر سر راه برخی مجموعه های ارائه دهنده ی الگوی اسلامی در تعلیم و تربیت، این گونه مواجهه را نامناسب عنوان کرد.

حجت الاسلام دادگر با بیان این که استفاده از این ظرفیت ها در روند پیشرفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ناکافی است به نحوی که جلوه های کارکردی و عملی این سند، به ندرت به وقوع پیوسته است، اظهار امیدواری کرد: با جدیتی که وزیر محترم آغاز نموده شاهد اتفاقات مبارکی در این زمینه باشیم .

مسئول نهاد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم به چالش کشیدن و نقد مدرسه داری با رویکردهای فعلی و متناسب سازی آن با سند تحول، تاکید کرد و گفت: نظام مدرسه ای کنونی مانع خلاقیت است و به دانش آموز بصیرت انقلابی و دینی مناسب نمی دهد.

وی افزود: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، نسلی دغدغه مند، هوشمند، مؤمن و انقلابی اند؛ اگر به چنین نسلی فرصت داده شود مصلح خوبی برای نظام تعلیم و تربیت خواهند بود .

ایشان در تبیین این مطلب گفت: نسل جدید دانشجومعلمان بحمدالله افرادی دغدغه مند، هوشمند، مومن و انقلابی که بخشی از آنها در قالب طرح های متنوع مانند کرامت، بینش مطهر، حیات طیبه و... حضور یافته اند.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر ابراز امیدواری کرد: معلمانی تربیت کنیم که هم خود صالح باشند و هم اصلاح گر نظام تعلیم و تربیت کنونی باشند چرا که در شرایط کنونی به چنین معلمانی نیاز جدی داریم و در این صورت می توانیم به تحقق صحیح کارآیی و کارآمدی عرصه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی امیدوار باشیم و تا زمانی که البته نشخوارهای غربی در نظام تعلیم و تربیت هنوز وجود دارد و عده ای از عناصر تأثیرگذار در نظام تعلیم و تربیت بر آن پافشاری می کنند، سند تحول بنیادین پیشرفت نخواهد کرد.

در پایان ایشان ضمن عرض خداقوت و تشکر به مجریان برگزاری دوره کرامت، ابراز امیدواری کرد مخاطبان دوره با تمسک به حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت امام صادق (ع) در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی نقش آفرینی نمایند.

در پایان این مراسم از افراد برتر طرح های پژوهشی مرکز تربیت مربی به وسیله حجت الاسلام والمسلمین  دادگر تقدیر شد و گواهی شرکت در دوره به مخاطبان اعطا گردید.