مقام عالی وزارت در بیست و یکمین جلسه هیات امنا:

با وجود نیاز ضروری آموزش و پرورش به نیروی انسانی؛ یکی از مهم ترین اولویت های ما رعایت استلزامات معلمی در دوره مهارت آموزی(موضوع ماده 28 اساسنامه) به مدت یک سال تحصیلی خواهدبود

 

بیست و یکمین جلسه هیات امنا با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز و با حضور اکثریت اعضا (مقام عالی وزارت، دکتر خنیفر، دکتر حداد عادل، حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر پارسا نیا، دکتر نوید ادهم، مهندس چهاربند، دکتر مخبردزفولی، دکتر نوه ابراهیم، دکتر رضایی، آقای الهیار، آقای طاهری (از جانب سازمان برنامه و بودجه) و با شرکت هیأت رئیسه دانشگاه در روز چهارشنبه مورخ 1397/6/21 از ساعت 14 لغایت 16 برگزار گردید.

در این جلسه، مقام عالی وزارت ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امام حسین(علیه السلام) و یاران باوفایش، از حضور حداکثری اعضا و تشکیل به موقع جلسات، ابراز خرسندی نمود. در ادامه، دکتر خنیفر گزارش مبسوطی از برنامه و بودجه دانشگاه ارائه و به تبیین وضعیت نیروی انسانی آن پرداخت. وی به چالش های فراروی دانشگاه ناشی از پذیرش بیش از 40  هزار ورودی جدید(23000 نفر دوره کارشناسی و 17000 نفر مهارت آموز) از حیث فضاهای کالبدی، امکانات رفاهی، ترمیم و تکمیل اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه ارائه نموده و خواستار تأکید جدی اعضا بر تحقق مصوبات هیأت امنا به ویژه در موضوع تبدیل وضعیت یک باره مدرسان محترم به عضو هیأت علمی (مصوبه دومین نشست هیأت امنا درسال 1393) شد.

بر این اساس، وزیر آموزش و پرورش با تأیید لزوم تکمیل و ترمیم منابع انسانی دانشگاه به ویژه در حوزه هیأت علمی، برگزاری نشستی سه جانبه (دریک ماه آتی) با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری و دکتر نمکی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان برنامه و بودجه را برای پیگیری مطالبات مطرح شده اعضای محترم هیأت علمی تطبیقی و تسهیل امور مربوط به تبدیل وضعیت ایشان، موضوع تأمین اعضای هیأت علمی دانشگاه با امکان سنجی جذب و انتقال اعضای واجد شرایط هیأت علمی سایر دانشگاه ها (پیام نور و ...) به دانشگاه فرهنگیان مفید و ضروری دانست.

سپس دکتر رضایی پیرامون اقدامات انجام شده و در حال انجام برای اعضای هیأت علمی تطبیقی دانشگاه (در حضور نمایندگانی از این اعضا) مطالبی را با توجه به محدودیت های فراروی موضوع اعمال تطبیق در دانشگاه فرهنگیان ارائه نمود. همچنین آقایان دکتر حداد عادل و دکتر نوید ادهم بر لزوم توجه به کلیات موضوع تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان، با توجه به اختصاصات آن پرداخته و خواستار طرح آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند. طاهری نیز خبر از تخصیص کامل اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش و سازمان های وابسته و در مجموعه آن ها دانشگاه فرهنگیان در سال 1396 و برای سال 1397 داده و به موضوع محدودیت های اعتباری فراروی تمام دستگاه ها و دانشگاه ها با عنایت به مشکلات ناشی از تحریم ها در سطح کشور اشاره نموده و خواستار اعمال صرفه جویی در هزینه های جاری وزارت آموزش و پرورش و زیر مجموعه آن شد. پس از مذاکرات و در بخش پیش از دستورات، آقای جواهری نیز پس از بیان تاریخچه تطبیق؛ خواستار بذل توجه ویژه اعضای محترم جلسه و بالأخص وزارت علوم شد.

در ادامه 8 دستور از 17 دستور آماده شده برای ارائه مورد توافق قرار گرفت تا پس از تأیید ریاست محترم جمهور در دستور کار دانشگاه قرار گیرد:

 

1- دستور العمل کار دانشجویی دانشجویان دانشگاه

2- آیین ‏نامه پژوهانه اعضای هیأت علمی دانشگاه

3- شیوه ‏نامه پرداخت حق الزحمه خدمات نشر دانشگاه

4- تأمین بخشی از کسری نیروی انسانی ناشی از بازنشستگی اعضای غیرهیأت علمی از سال1393 منتهی به 1396  

5- تبدیل وضعیت پنج نفر از کارشناسان/ مدرسان مشمول بند (پ) ماده 90 برنامه ششم توسعه کشور و بند (پ) ماده 2 از احکام دائمی به عضو هیأت علمی (ایثارگران)

6- بودجه تفصیلی سال 1397 

7- تعیین ضریب حقوقی سال (1397) اعضای هیأت علمی و اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه

8- تعیین میزان اعتبارات در اختیار رئیس دانشگاه در سال 1397

 


نظرات کاربران