Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
استاد تعلیم و تربیت آیچی ژاپن در نشست تخصصی بین المللی:

لزوم دو زبانه بودن معلمان، آشنایی با زبان نظریه و زبان عمل تعلیم و تربیت

پروفسور کراموتو استاد تعلیم و تربیت آیچی ژاپن، در نشست تخصصی بین المللی تربیت معلم به بیان سخنانی پیرامون دروس تعلیم و تربیت، زمینه های کسب دانش و شایستگی معلمی و ارتقاء حرفه ای معلمان پرداخت.

وی با اشاره به کارپژوهی و بررسی شیوه های تدریس بر لزوم داشتن برنامه درسی و ارتباط تنگاتنگ میان مدرسه و جامعه تاکید کرد.

پروفسور کراموتو با بیان ساختار آموزشی در ژاپن بر کاهش تعداد دانش آموزان و افزایش معلمان اشاره کرد و کیفیت بخشی و افزایش دانش و مهارت معلمی را در دستورکار آموزش و پرورش ژاپن دانست.

وی آموزش مستمر معلمان در دوره های ضمن خدمت، ایجاد مدرسه گروهی و ارتباط موثر و مناسب مدرسه با جامعه را از ویژگی های سیستم اداری و اجرایی آموزش و پرورش برشمرد.

استاد تعلیم و تربیت آیچی ژاپن، تغییرات سریع دنیای جدید را علت لزوم آشنایی معلمان با فناوری ارتباط، مشاوره، آموزش بین المللی  و دانش جدید عنوان و خاطر نشان کرد: برای ارتقاء دانش و تعاون، باید مدارس به نهادهای اجتماعی کمک کند و از آنها یاری بگیرد.

وی با بیان اینکه آموزش تنها در مدارس شکل نمی گیرد بر آموزش و یادگیری از خانه و جامعه و لزوم تعامل آنان با یکدیگر تاکید کرد.

پروفسور کراموتو حرکت تربیت معلم پژوهش محور به عمل محور را از راهبردهای آموزش و پرورش ژاپن برشمرد و گفت: ما به دنبال دستیابی به فصل مشترک نظریه و عمل هستیم.

وی بررسی برنامه درسی برای معلم در سه حوزه آموزش، مدیریت کلاس و مدیریت مدرسه را از دیگر سرفصل ها دانست و درس پژوهی را از موارد مهم در ارتقاء کیفی عنوان کرد و افزود: تشکیل جلسه برای تدوین طرح درس پیش از کلاس، مشاهده حین تدریس و در نهایت بحث و بررسی نحوه تدریس  معلم، اشتراک تجربیات و ارائه پیشنهادات برای ارتقاء شایستگی ها در ژاپن مورد توجه است.

استاد تعلیم و تربیت آیچی ژاپن با تاکید بر اهمیت یاددهی و یادگیری در مدارس ژاپن خاطر نشان کرد: هر معلم باید یک مشاور باشد، تنها آموزش درس کفایت نمی کند، معلم باید ذهن مشاوره ای برای درک احساسات و روحیات دانش آموزان را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر یادگیری زبان نظریه و زبان عمل در تعلیم و تربیت برای ارتقائ کیفی و لزوم پیوند میان خط مشی های مدرسه و شیوه های تدریس معلمان تاکید کرد.

وی دانشِ آموزشِ محتوایی را متاثر از سطوح تربیتی، ویژگی های کشورها و سابقه معلمان دانست.