Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

اولین جلسه کارگروه تهیه مدل شایستگی سرپرستان شبانه روزی برگزار شد

در راستای اجرایی کردن بند 1 مصوبه 173 هیأت رئیسه در مورد تدوین مدل شایستگی حرفه ای سرپرستان شبانه روزی، اولین جلسه کارگروه تهیه مدل شایستگی سرپرستان شبانه روزی انجام شد.

 

در این جلسه دکتر علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه جلسات متعدد بررسی مدل شایستگی شبانه روزی از 5 شهریور سال گذشته تا 15 اسفند ماه 1396 تشکیل شده است، افزود: پس از نشست های متعدد مدل تدوین در دو استان آذربایجان شرقی و خراسان رضوی اعتباریابی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امروزه، شایسته سالاری و استفاده از نیروهای کارآمد، یکی از اصول اساسی و از عوامل موفقیت سازمان ها درحرکت به سمت پویایی و تحول است، بیان کرد: شایسته سالاری به عنوان رمز پیروزی حرکت های توسعه ای در درون سازمان هاست.

معاون دانشجویی، فقدان شایسته سالاری در هر سازمان را موجب حذف یا فرار شایستگان، اتلاف استعدادهای بالقوه و به تبع آن کاهش کارایی دانست و افزود:  نظام شایستگی با حذف افراد ناکارآمد و در راستای رضایت ذی نفعان و افزایش کیفیت ارائه خدمات و حمایت از کارکنان توانا و دارای صلاحیت معنا پیدا می کند. لذا حفظ و نگهداری این منبع مهم یکی از ضرورت های هر سازمانی تلقی می شود.

وی تصریح کرد: در سال جدید در ادامه فرایند، اولین جلسه کارگروه اجرایی شدن مدل شایستگی سرپرستان شبانه روزی مورخ 15 مهر 1397 با حضور آقاخانی مدیرکل دانشجویی، دکتر نامداری مدیر کل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی، دکتر تیموری مدیر تدوین و پایش استاندارد شایستگی ها،  مشهدی رئیس اداره سراهای، حسین مولایی کارشناس نیازسنجی استاندارد شایستگی های عمومی و تخصصی  و حمیده جعفریزدی کارشناس مسئول سراهای دانشجویی در اداره کل دانشجویی تشکیل و نسبت به اجرایی نمودن آن تبادل نظر و هماهنگی لازم صورت گرفت تا در مورد سرپرستان شبانه روزی شاغل اجرایی شود.  

در ادامه دکتر علی نژاد هدف کلی از این طرح را  ارائه الگوی شایستگی برای سرپرستان شبانه روزی دانست  و بیان کرد: با این الگو می توان دانش ها، مهارت ها و نگرش های موردنیاز برای احراز پست سرپرست شبانه روزی را احصاء کرد و دانش ها، مهارت ها و نگرش های موردنیاز برای ادامه و ارتقای نیروی انسانی شاغل در پست سرپرست شبانه روزی را تعیین کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در دستیابی به الگوی شایستگی های مورد انتظار سرپرستان شبانه روزی از روش تحلیل محتوای اسناد بالادستی، تجزیه وتحلیل شغلی سرپرستان شبانه روزی و گروه کانونی استفاده شد و پس از کدگذاری محوری، مهم ترین شایستگی های سرپرستان و کدهای مربوط به هر یک با عنوان شایستگی مدیریتی، شایستگی تربیتی، اخلاق حرفه ای، شایستگی اعتقادی و انقلابی،  شایستگی هوش هیجانی، شایستگی سازمانی، شایستگی مشاوره ای، شایستگی تفکرمندی و پژوهشی تعیین شد که هر کدام زیرمولفه هایی دارد.

 

در پایان دکتر علی نژاد از ساخت ابزارهای سنجش (پرسشنامه ها و چک لیست های) شایستگی ها خبر داد و افزود: جلسه دوم کارگروه شنبه 21 مهر 97 تشکیل خواهد شد.