برگزاری نخستین نشست کارگروه مشترک معاونت پژوهشی دانشگاه فرهنگیان با نمایندگان حوزۀ علمیه

به منظور عملیاتی کردن تفاهم نامه جامع همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه، نخستین نشست کارگروه پژوهش در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیران کل معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و دکتر حیدر قمری به عنوان نمایندگان دانشگاه و حجج اسلام، مشفقی، مدیر کل ارتباطات و همکاری های داخلی حوزه، رفیعی، مدیر کل مراکز و امور پژوهشی، و اسحاقی، قائم مقام معاونت پژوهشی به عنوان نمایندگان حوزه برگزار شد، پیرامون نحوۀ اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه در زمینه مسائل پژوهشی گفتگو  و تبادل نظر به عمل آمد.

در پایان موضوعات زیر به تصویب اعضا رسید:

  1. آقایان حجت الاسلام رفیعی و دکتر موسوی به ترتیب به عنوان رئیس و دبیر جلسات کارگروه انتخاب شدند.
  2. پیش نویس وظایف رئیس و دبیر جلسه برای بررسی در نشست آتی تهیه و ارائه گردد.
  3. فهرست جامع نیازهای مشترک به عنوان نقشه راه نشست ها برای طرح در جلسات بعدی همراه با زمان بندی اجرا، پتانسیل طرفین، استلزامات و.... جهت عملیاتی کردن تفاهم نامه تهیه و ارائه شود.
  4. حوزه های علمیه و دانشگاه در فعالیت های علمی همچون اجرای پروژه های علمی مشترک، تألیف آثار، داوری و ارزیابی آثار، استفاده از منابع و امکانات یکدیگر(از جمله کتابخانه ها، بانک های اطلاعاتی و...) از خدمات متقابل یکدیگر استفاده نمایند.
  5. نشست بعدی کارگروه مجدد در پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی برگزار شود و پس از آن نمایندگان دانشگاه از دو کتابخانۀ متعلق به حوزه(مدرسۀ فیضیه و مسجد اعظم) جهت آگاهی از کم و کیف خدمان آن ها و استفاده دانشجویان دانشگاه بازدید به عمل آورند.

شایان ذکر است تفاهم نامه جامع همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بهمن ماه سال گذشته بین ریاست دانشگاه فرهنگیان،  دکتر خنیفر، حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و حضرت آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه به امضا رسیده است.


نظرات کاربران