بازنگری عناوین و سرفصل دروس تعلیم و تربیت اسلامی در برنامه های درسی دوره کارشناسی پیوسته
در پنجاه و سومین جلسه شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه فرهنگیان و چهل و نهمین جلسه کمیته اصلی عمومی گروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم اصلاحات عناوین و سرفصل دروس تعلیم و تربیت اسلامی در برنامه های درسی دوره کارشناسی پیوسته مصوب شد.
در راستای اجرای برنامه عملیاتی دانشگاه با عنوان «تولید، اصلاح و به روز رسانی مستمر رشته ها و برنامه های درسی براساس مبانی و الزامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، بازنگری عناوین و سرفصل دروس تعلیم و تربیت اسلامی با همکاری پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی انجام شد. اصلاحات صورت گرفته براساس منطق ذیل، در کمیته اصلی عمومی گروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم مورخ 1397/07/22 مطرح گردید و به تصویب اعضای کمیته رسید.
منطق بازنگری دروس تعلیم و تربیت اسلامی در برنامه های درسی دوره کارشناسی پیوسته:
-
- بررسی و مطالعه انتقادی سرفصل های موجود
-
- تشخیص و رفع تداخل ها و همپوشانی ها در عناوین و سرفصل دروس
-
- دوری از اصرار بر دروس انتزاعی، نظری و غیرکاربردی و اتخاذ نگاه عملی، کاربستی و عینی در حوزه تربیت اسلامی
-
- توجه به اقتضائات و دغدغه ها و نیازمندی های دانشجو معلمان برای کسب شایستگی های لازم معلمی
-
- توجه به اهداف غایی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و «برنامه درسی ملّی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران»