بازنگری عناوین و سرفصل دروس تعلیم و تربیت اسلامی در برنامه های درسی دوره کارشناسی پیوسته
در پنجاه و سومین جلسه شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه فرهنگیان و چهل و نهمین جلسه کمیته اصلی عمومی گروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم، اصلاحات عناوین و سرفصل دروس تعلیم و تربیت اسلامی، در برنامه های درسی دوره کارشناسی پیوسته مصوب شد.
به گزارش معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان؛ در راستای اجرای برنامه عملیاتی دانشگاه با عنوان "تولید، اصلاح و به روز رسانی مستمر رشته ها و برنامه های درسی و براساس مبانی و الزامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش" بازنگری عناوین و سرفصل دروس تعلیم و تربیت اسلامی با همکاری پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی انجام شد.
در این جلسه اصلاحات صورت گرفته براساس منطق ذیل، در کمیته اصلی عمومی گروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم1397/07/22 مطرح شد و به تصویب اعضای کمیته رسید.
منطق بازنگری دروس تعلیم و تربیت اسلامی در برنامه های درسی دوره کارشناسی پیوسته:
-
- بررسی و مطالعه انتقادی سرفصل های موجود.
-
- تشخیص و رفع تداخل ها و همپوشانی ها در عناوین و سرفصل دروس.
-
- دوری از اصرار بر دروس انتزاعی، نظری و غیرکاربردی و اتخاذ نگاه عملی، کاربستی و عینی در حوزه تربیت اسلامی.
-
- توجه به اقتضائات و دغدغه ها و نیازمندی های دانشجو معلمان برای کسب شایستگی های لازم معلمی.
-
- توجه به اهداف غایی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و "برنامه درسی ملّی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران"