اولین جلسه هماهنگی کارگروه " مطالعه تطبیقی تربیت معلم در ایران و 15 کشور جهان برگزار شد

 به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، اولین جلسه کارگروه " مطالعه تطبیقی تربیت معلم در ایران و جهان به ریاست آقای دکتر طاهری­نیا، معاونت محترم پژوهش و فناوری، در روز چهارشنبه 25 مهر 1397 از ساعت 8 صبح الی 9:30 در سالن جلسات شهید چمران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

 این جلسه که با حضور اعضای کارگروه " مطالعه تطبیقی تربیت معلم در ایران و جهان برگزار شد، با قرائت قرآن و توضیحات مقدماتی آقای احمدی مدیر اجرایی شروع شد وی با اشاره به دستور آقای دکتر خنیفر به چارچوب مطالعه تطبیقی پرداختند و از اعضا، خواستند در زمان بندی مشخص نتیجه مطالعه را آماده و ارایه نمایند در ادامه اعضای کارگروه دیدگاه های خود پیرامون کیفیت مطالعه و چالش های دسترسی به منابع دست اول را مطرح نمودند  سپس آقای دکتر طاهری نیا ضمن تشکر از حضور اعضا و قبول همکاری، مطالعه تطبیقی تربیت معلم در ایران و جهان را گام مهم دانشگاه جهت اطلاع از روند تربیت معلم در ایران و جهان دانست و به موارد زیر اشاره کردند:

  1. هدف از مطالعه تطبیقی تربیت معلم در ایران و جهان ارایه تصویر روشنی از وضعیت تربیت معلم در کشورهای مورد مطالعه به مخاطب و برنامه ریزان است.
  2. تالیف کتاب مطالعه تطبیقی تربیت معلم در ایران و جهان کاری ارزشمند است، اِن شاالله با همت دوستان در مدت تعیین شده آماده و به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در کنار سایر کتب تالیفی رونمایی می شود.
  3. علیرغم چالش های دسترسی به منابع دست اول، با توجه به توانمندی اعضای کارگروه، امید است از روش های گوناگون جهت دریافت اطلاعات و تدوین مقاله استفاده شود.
  4. پیشینه مطالعه در سازمان پژوهش و مدارس خارج از کشور را سرکار خانم دکتر سلیمانی و آقای احمدی پیگیری و در اختیار اعضا قرار دهند.
  5. آقای دکتر بختیاری از بُعد علمی در ارایه الگوی مطالعه و تدوین گزارش همسان برای اعضا و آقای احمدی پیگیری امور اجرایی را بر عهده خواهند داشت.

 


نظرات کاربران