دکتر فانی:
دانشگاه فرهنگیان می تواند در کنار تربیت معلم، نقش بهسازی منابع انسانی آموزش و پرورش را بر عهده گیرد.
دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش در شورای معاونان ادارات آموزش و پرورش استان مازندران در چالوس، گفت: سفر به استان های مختلف کشور به همراه حداقل پنج نفر از معاونان، طی دو روز و جمع بندی در شورای معاونان هر استان، از برنامه های کاری من است، تاکنون به 2 استان سفر کرده ام و اثر بخشی مناسبی داشته است.
وزیر آموزش و پرورش، ضمن سخنانی افزود: در این دوره، آموزش و پرورش به صورت نظام مند و علمی حرکت می کند، در بحث مدیریت، گام اول شناخت مسأله و گام دوم برای ما یافتن راه حل می باشد.
وی، با اشاره به شناسایی 740 مسأله در بررسی های کارشناسی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: با توجه به منابع محدود، باید مسائل آموزش و پرورش را اولویت بندی نماییم.
دکتر فانی، یکی ار آسیب های آموزش و پروش طی این سال ها را انجام امور بدون اولویت بندی مسائل آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی، در خصوص اهمیت ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی گفت: وزارتخانه ای که 98 درصد بودجه اش صرف حقوق معلم و کارکنان می گردد باید اولویت اصلی آن نیروی انسانی باشد.
وزیر آموزش و پرورش، بزرگترین صرفه جویی در سازمان را صرفه جویی در منابع انسانی دانست و خاطر نشان کرد: بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی آماده ابلاغ و امسال تا آخر تیر ماه ساماندهی مدارس انجام می شود.
وی، تصریح کرد: اگر به دنبال تحقق فرهنگ در سال اقتصاد و فرهنگ هستیم باید انگیزه و مهارت های حرفه ای معلمین تقویت شود و قطعا دانشگاه فرهنگیان می تواند در کنار تربیت معلم، نقش بهسازی منابع انسانی آموزش و پرورش را بر عهده گیرد.
دکتر فانی، با بیان این که رتبه بندی معلم، یعنی الگو گرفتن از رتبه استاد دانشگاه، اظهار داشت: لایحه رتبه بندی معلمان در دولت مطرح است و باید به مجلس برود .
شایان ذکر است، در این مراسم، دکتر ولی پور، سرپرست پردیس حضرت صدیقه طاهر(س)، از نگاه مثبت وزیر آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان و حمایت این دانشگاه به عنوان مهم ترین نهاد آموزش و پرورش با هدف رفع موانع، پیشرفت و تعالی، تقدیر و تشکر کرد.