Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

نشست تخصصی تربیت معلم با حضور نمایندگان و اساتید دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی ژاپن

 

در راستای عملیاتی کردن تفاهم نامه های منعقده با دانشگاه های تربیت معلم هم طراز و بهره برداری از ظرفیت های موجود،  مدیریت همکاری های علمی بین المللی دانشگاه فرهنگیان نشست تخصصی بین المللی تربیت معلم را با حضور نمایندگان و اساتید برجسته دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی ژاپن برگزار نمود. این نشست روز شنبه 14/07/1397 در سالن شهید باهنر سازمان مرکزی از ساعت 9 صبح لغایت 16 برگزار گردید و علاوه بر حضور برخی از روسا و معاونین پردیس ها و مراکز آموزش عالی شهر تهران، تمامی استان های سراسر کشور از طریق ارتباط تصویری از راه دور از مطالب مطرح شده بهره مند شدند. از جمله برنامه های این نشست می توان به سخنرانی جناب آقای دکتر خنیفر ریاست محترم دانشگاه، خیر مقدم دکتر نظری مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه به میهمانان و حضار، سخنرانی پروفسور کوراماتو و پروفسور کیتانو از دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی ژاپن، پنل تخصصی پرسش و پاسخ با حضور اساتید ژاپنی و معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پژوهش و فناوری، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، به ریاست جناب آقای دکتر صدری رئیس دفتر منطقه ای آیسسکو اشاره کرد.  دکتر کچوئیان، دکتر روشندل و دکتر طاهری نیا هر یک به ترتیب از برنامه های مرتبط با حوزه خود سخن گفتند و سوالاتی در این رابطه میان معاونین و اساتید ژاپنی رد و بدل شد که موجب بهره مندی دو طرف گردید. از نکات قابل توجه این نشست مشارکت فعال مدعوین و تبادل پرسش و پاسخ میان حاضران و اساتید ژاپنی بود.

 

 

اساتید ژاپنی ضمن معرفی نظام تربیت معلم کشور ژاپن و دانشگاه تعلیم و تربیت آیچی، به برخی از عوامل موفقیت تربیت معلم ژاپن از جمله رواج درس پژوهی، اقدام پژوهی، همکاری و روحیه کار تیمی میان معلمان، آموزش مدیریتی به مدیران مدارس، مشارکت والدین و دانش آموزان در فرایندهای مدارس ژاپن و ... .  پروفسور کوراموتو و پروفسور کیتانو در پاسخ به سوال حاضرین در رابطه با کاربرد تکنولوژی و فناوری در آموزش اعلام داشتند که اگرچه کشور ژاپن در تولید و ارائه تجهیزات فناوری و الکترونیکی در جهان پیشتاز است، اما همچنان در بکارگیری و بهره گیری از تکنولوژی در آموزش و پرورش مشکل راه زیادی در پیش دارد. اساتید ژاپنی بارها اذعان داشتند که رویکرد دانشگاه فرهنگیان در آموزش استفاده از فناوری به دانشجو معلمان و در نهایت مدارس به نوعی جلوتر از برنامه های کشور ژاپن است و ژاپنی ها علاقمند هستند که از تجربیات دانشگاه فرهنگیان استفاده نمایند.

 

 از دیگر سخنرانان این نشست جناب آقای دکتر نوه ابراهیم، مشاور معاونت آموزش وزارت علوم بود که به معرفی ویژگی ها و اشتراکات فرهنگی و اهداف مشترک دو کشور ژاپن و جمهوری اسلامی ایران در امر آموزش و تربیت معلم، صلح دوستی و مبارزه با فقر از طریق آموزش پرداختند.