دکتر خاکی تشریح کرد:

نیازمند بلوغ سازمانی و پاسخگویی هستیم

دکتر خاکی، معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: امروزه وضعیت اقتصادی کشور بسیار مناسب است. زمانی 29 کشور جهان با ما در حال جنگ بودند و پزشک از کشورهای دیگر وارد می کردیم اما امروزه بسیار پیشرفت کرده ایم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه های دیگر متفاوت است. محور آموزشی، تربیتِ معلم در مقطعی، بسته های آموزشی بود. این وضعیت اکنون قابل پذیرش نیست. برای طی این مسیر که به فرهنگ دیگری دست پیدا کنیم، سعی کردیم بر فرهنگی با عناوین دیگر استوار باشیم. فرهنگ ما فرهنگ خوبی است اما باید خط و مشی های ما دارای چارچوبی باشد که همان قوانین و مقررات وزارت علوم است.

دکتر خاکی افزود:  ما نیازمند بلوغ سازمانی و پاسخگویی هستیم. اگر پاسخگو نباشیم بزرگ نیستیم.

وی در ادامه مواردی همچون تفاوت سنی بین اساتید و کارکنان با دانشجومعلمان را مورد توجه قرار داد و گفت: باید با نسل جدید با اطلاعات ویژه هماهنگ شویم و گرنه همدیگر را درک نمی کنیم.

دکتر خاکی با اشاره به تفاوت محیط خوابگاه و منزل برای نو دانشجومعلمان، گفت: شرایط این دو محیط، بسیار تفاوت دارد. اکنون نو دانشجومعلم به محیطی وارد شده  که با 12 نفر هم اتاق است و ممکن است برای وی در ابتدای امر منجر به ایجاد تنش شود؛ بنابراین باید برای ورودی های جدید همراهی ویژه و برای چنین مواردی که نیار به هماهنگی دارد چاره اندیشی کنیم.

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان، تأکید کرد: تنش دیگر در مورد تفاوت کیفیت غذای خوابگاه و غذای منزل است. دانشجوی ما باید به این نتیجه برسد که کیفیت غذای منزل و خوابگاه متفاوت است، در منزل برای چهار نفر غذا درست می شود اما اینجا برای 2 هزار نفر و فشار بسیاری هم به آشپزها وارد می شود. قاعدتا این تفاوت ها به مرور درک و افراد با محیط هماهنگ می شوند و در این مدت باید همراهی و حمایت شوند.

دکتر خاکی به تنوع دانشجو از اقصی نقاط کشور و تنوع فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما باید تفاوت های فرهنگی را نیز در نظر بگیریم و حتما تفاوت های اقلیمی را بشناسیم.

وی یادآور شد: از جمله مسائل دیگر، فاصله بین علم، سواد و آگاهی دانشجومعلمان، استادان و کارکنان است. امروزه دانشجویان مسلط به اطلاعات کامپیوتری و فضای مجازی هستند. این نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گرفته و هماهنگی لازم در استادان و کارکنان با دانشجومعلمان مورد توجه باشد.

دکتر خاکی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به همکاران حوزه حراست تصریح کرد: ما از شما به عنوان افراد مستقل انتظار داریم استقلال کاری خود را حفظ کنید. شما بازوی راست مدیران هستید. حفظ و نگهداشت نیرو بر عهده شماست. شما باید انسان های وارسته و خوب را معرفی کنید تا مدیران آنها را بشناسند.

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در پایان گفت: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که افراد در همه سنین نیازمد تشویق و گفتمان مثبت هستند. اگر اعلام کنید فلان حسابدار، انسان شریف، پرکار و پاکدستی است، چنین جملات تأکیدی بسیار تأثیرگذار است.


نظرات کاربران