حجه الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان:

تربیت معلم با تفکر حسینی و پیام عاشورا فعالیتی مجاهدانه است.

حجه الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی حسینی دانست و گفت: کار در تربیت معلم در راستای تفکر حسینی و با توجه به پیام های عاشورا فعالیتی مجاهدانه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حجه الاسلام و المسلمین دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در جمع کارشناسان نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در محل سالن اجتماعات اردوگاه شهید باهنرتمسک به پیامبر خدا (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام را بهترین وسیله برای قرب الی الله دانست و با استناد به روایات بیان شده گفت: امام زمان به هنگام ظهور، خود را با پیشینه ای منتسب به امام حسین (ع) است معرفی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما معرفی امام حسین (ع) به عالمیان است. چرا که این فرصت با نیت و انگیزه ای الهی در راستای حفظ کرامات انسانی، اسلامی است.

حجه الاسلام و المسلمین دادگر، اربعین را خاص اهل تشیع ندانست و گفت: مغناطیست و کشش امام حسین (ع) به گونه ای است که همه دل های پاک را به سمت خود جذب می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، شناخت هدف، ثبات قدم و صادق بودن را سه مشخصه فرد مومن اعلام کرد و اظهار داشت: اقدام و عمل فرد در جمع و خلوت باید یکسان و یک شکل باشد.

این مقام مسئول، خطاب به کارشناسان نظارت استان ها تاکید کرد: همایش اربعین زنده نگه دارنده فلسفه قیام عاشوراست.

وی عصبانیت دشمن را یکی از مهم ترین اثرات این همایش برشمرد و تصریح کرد: کسانی که دشمن انقلاب، مهدویت و اسلامند تحمل پذیرش این تعامل و هم اندیشی را ندارند.

حجه الاسلام و المسلمین دادگر، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه حسینی معرفی کرد و افزود: کار در تربیت معلم در راستای تفکر حسینی و با توجه به پیام های عاشورا فعالیتی مجاهدانه است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، لازمه مجاهدت در دانشگاه را ریشه در آموزه های دینی فرد ذکر کرد و گفت: ارزیابی فرد توسط خود منجر به حرکت درست شخص در افق حرکت است.

وی تاکید کرد: مراقبت از کارها و دور کردن خیال های باطل از ذهن و نگاه واقع بینانه به اوضاع از دیگر عوامل موثر برای موفقیت فرد در امور به شمار می رود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، محاسبه و حساب کشی فرد از خود را لازم و ضروری خواند و خاطر نشان کرد: لازمه برداشتن گام های بلند برای فتح قله ها برخورداری از ظرفیت های روحی، علمی و  مهارتی و دانشی است.

وی مشارطه، مراقبه و محاسبه را جوهر اصلی کار دانست و اظهار داشت: قطعا بدون توجه به آموزه های قرآن، معنویت و توسل پیشرفت امور سخت و دشوار خواهد بود.

این مقام مسئول، با رد دلبستگی زیاد به دنیا، دل بسته نبودن به دنیای مادی را شرطی لازم برای رسیدن به مقصد و هدف نهایی ذکر کرد.

حجه الاسلام والمسلمین دادگر، صورت و ظاهر و هدف و محتوای امور را دو بخش مجزا برای ایجاد تغییر و تحول ذکر و تصریح کرد: بزرگان دین اسلام با بهره مندی از کمترین امکانات منجر به تحولی بس عظیم و شگرف در جهان شدند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، نگاه کاریکاتوری به دانشگاه را رد کرد و گفت: این دانشگاه مرکز ثقل آموزش و پرورش است.

وی افزود: باید در دانشگاه محیطی شوق انگیز مهیا شود تا افراد مسئولانه وظایف خود را انجام دهند. چرا که در این صورت نوآوری و تحول و ابتکار جایگزین یکنواختی و ایستایی خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، ارزیابی پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان را از اهم فعالیت ها برشمرد و تاکید کرد: با رتبه بندی پردیس ها و مراکز دانشگاهی علاوه بر مشخص شدن فعالیت ها رقابت سالمی نیز بین کارکنان ایجاد خواهد شد.

حجه الاسلام والمسلمین دادگر، تشویق، تذکر و توبیخ در امور را لازم و ضروری ذکر و ادامه داد: خروجی تربیت معلم باید معلمی در طراز انقلاب اسلامی باشد.

وی دنبال کردن فرهنگ و رفتار اخلاقی در سیستم را مهم دانست و تصریح کرد: نگاه فرد به کار، یک تکلیف اسلامی و اجتماعی است. باید با چشم تیزبین، هوشمندانه، عالمانه و کارشناسی شده برای دستیابی به اهداف دانشگاه پیش رفت.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان،  در پایان بهره مندی دانشگاه از هوش سازمانی و هیات اندیشه ورز را مهم و ضروری اعلام و اظهار داشت: در این صورت محصول دانشگاه بهتر و کیفی خواهد بود.

 


نظرات کاربران