مدیر کل حراست دانشگاه فرهنگیان:
پاسخگویی و ارائه خدمات مناسب به مردم از نتایج نظارت و حراست دقیق است
مدیر کل حراست دانشگاه فرهنگیان گفت: افزایش سطح کمی و کیفی عملکرد با پاسخگویی و ارائه خدمات بهتر به مردم از جانب مسئولان از نتایج نظارت و حراست دقیق به شمار می رود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، جلال دلقندی مشاور رییس دانشگاه و مدیر کل دفتر مرکزی حراست در جمع کارشناسان نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در اردوگاه شهید باهنر، خود نظارتی را شرطی لازم برای کارکنان نظارت و حراست دانست و گفت: کار دائم کارکنان نظارت و حراست نباید منجربه غفلت و فراموشی از خود شود.
دلقندی از تشابه کاری کارکنان نظارت و حراست سخن گفت و اظهار داشت: خود را فراموش نکنیم و با اتکال به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین(ع) تلاش کنیم حق تبدیل به ناحق نشود.
مدیر کل حراست دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به ضرورت نظارت در اسلام، مراقبت و بازرسی از کارگزاران را از جمله وظایف مهم از وظایف واحدهای نظارتی مسئولان برشمرد.
دلقندی، خدا ترس بودن، تواضع، پرهیز از غرور و جلب توجه برای دسترسی به مسائل طبقه بندی شده و محرمانه را از ویژگی های برجسته کارکنان نظارت و حراست عنوان کرد و ادامه داد: بازگو کردن مسائل شخصی و حیثیتی افراد، جایز و پسندیده نیست.
این مقام مسئول، راستگویی و وفاداری را دو خصیصه بارز نیروهای نظارت و حراست عنوان کرد و افزود: نباید از نظارت پنهانی غافل شد.
وی با تاکید بر همراه و همگام شدن بیش از پیش نیروهای نظارت، حراست و مالی در مراکز استانی تصریح کرد: با تشکیل تیم و تبادل اندیشه می توان سریع تر نسبت به حل مشکلات اقدام کرد.
دلقندی شناسایی و معرفی نیروهای توانمند همراه با نقاط قوت را لازم و ضروری خواند و گفت: نباید دائم به دنبال نقاط ضعف بود.
مدیر کل حراست دانشگاه فرهنگیان، حساسیت توام با دغدغه در قبال آبرو و حیثیت افراد را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: اطلاعات حساس فقط باید به اطلاع بالاترین مقام دستگاه برسد.
وی ادامه داد: تقوا و خود سازی و رعایت عدل و انصاف ضروری است. تسویه حساب های شخصی و جناحی نباید در کار و فعالیت نیروهای نظارت و حراست دخیل باشد.
دلقندی، از شنونده بودن به عنوان ویژگی مهم نظارت و حراست یاد کرد و گفت: ما باید بیشتر شنونده باشیم تا گوینده؛ چرا که با دسترسی به مسائل طبقه بندی شده اجازه انتقال اطلاعات به دیگران را نداریم.
مدیر کل حراست دانشگاه فرهنگیان، افزایش سطح کمی و کیفی عملکرد، پاسخگویی و ارائه خدمات بهتر به مردم از جانب مسئولان، جلوگیری از اعمال سلیقه شخصی، افزایش ضریب دقت، سرعت و صحت و جلوگیری از اختلاس، رشوه و تبانی را از نتایج نظارت مطلوب برشمرد و دانشگاه فرهنگیان را به عنوان سالم ترین دستگاه ها در سطح کشور معرفی کرد.
وی با مقدس دانستن این دانشگاه، تعامل بین نیروهای حراست و نظارت را عامل وحدت مدیران پردیس ها و مراکز استانی اعلام و تصریح کرد: پیگیری چگونگی اجرای مصوبات، شناسایی نیروهای خوب و کارآمد، همیاری در ارزیابی اساتید، برگزاری آزمون ها، همکاری در شناسایی آسیب ها و تهدیدها، همکاری در خصوص مسائل مالی مراکز و پردیس ها، نظارت بر امر خرید و مناقصه هاو مزایده ها و نظارت بر توزیع عادلانه اعتبارات برخی از وظایف مهم نیروهای نظارت و حراست است.
دلقندی همچنین، همکاری برای بهبود روش ها، استقرار نظام سلامت اداری، شناسایی عوامل نارضایتی همکاران و دانشجویان، همکاری برای اجرای دستورالعمل ها و گرفتن بازخورد برای ارائه به سازمان مرکزی و ارائه راه حل های اجرایی را از دیگر وظایف مهم کارشناسان نظارت و حراست برشمرد.
مدیر کل مرکز حراست دانشگاه فرهنگیان در پایان، نظارت و حراست را دو بال مهم جهش دانشگاه از وضع موجود به وضع مطلوب برابر با اهداف متعالی مشخص شده برای دانشگاه اعلام کرد.