در دومین جلسه شورای انضباطی تجدیدنظر دانشگاه فرهنگیان :
باید به سمتی برویم که کمیته انضباطی با ایجاد فرصت برای افراد رویکرد تربیتی، اصلاح و پیشگیری داشته باشد
به گزارش معاونت دانشجویی، دومین جلسه شورای انضباطی تجدیدنظر دانشگاه فرهنگیان در سالن شهید چمران حوزه ریاست برگزار شد. در این جلسه با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان دو پرونده ارجاعی از سوی شورای انضباطی بدوی پردیس ها با حضور اعضا شورا، بررسی و براساس مستندات ارائه شده رای شورا صادر شد.
دکتر علی نژاد، معاون دانشجویی دانشگاه، به عنوان دبیر شورای انضباطی تجدیدنظر ضمن خیر مقدم و معرفی اعضا عنوان کرد: خدا را شاکریم که با گذشت تقریبا هفت سال از عمر دانشگاه این دومین شورای انضباطی تجدیدنظر است که در سطح دانشگاه تشکیل شده است. وی در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع محیط های علمی-آموزشی – پژوهشی تصریح کرد: پاسداری از این جایگاه و کمک به سالم نگه داشتن آن از جمله اهداف والایی است که بر عهده تک تک دانشگاهیان است.
وی در ادامه افزود: نگهبانی از نظم و انضباط از یک سو ضرورتی اجتناب ناپذیر است و از سوی دیگر ظرایفی دارد که کم توجهی به آنها چه بسا این فرایند پردازش را از اهداف اصلی منحرف می سازد؛
معاون دانشجویی دانشگاه با اشاره به اینکه هدف اصلی دانشگاه انسان سازی است بیان کرد: اثرات مستقیم و جنبی آن را باید در راستای این هدف، تنظیم و هدایت کرد. وی ضمن ابراز خرسندی بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که هم مدیران دانشگاه از دانشجویان صیانت می کنند و هم دانشجومعلمان، این فرزندان خوب مملکت ما به خوبی می دانند در چه جایگاهی برای تحصیل آماده شده اند.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و عضو شورای انضباطی تجدیدنظر، اظهار داشت: در دانشگاه باید فضای تربیتی حاکم باشد و اگر افراد خطاها و اشتباهاتی دارند مسیر اصلاح باز باشد. وی در ادامه تصریح کرد: به سمتی برویم که کمیته انضباطی با فرصت به افراد رویکرد تربیتی و اصلاح و پیشگیری داشته باشد و اگر فرد مصر بر خطا و اشتباه خود است در اینجا نظامات دانشگاه اقتضا می کند که برای نظم و آرامش دانشگاه و صیانت از فضای تربیتی دانشگاه تصمیماتی اخذ شود و از سازوکارهای قانونی کمیته انضباطی استفاده شود.
وی با بیان اینکه مطالبه گری از تاکیدات مقام معظم رهبری در فضای جوانان و دانشجویان و فضای دانشگاهی است افزود: فضای مطالبه گری غیر از فضای پرخاشگری و توهین و جسارت و گستاخی است. باید هم متنقد باشیم و هم انتقادپذیر و هم مطالبه گری صورت بگیرد؛ اما باید مراقبت کرد که منجر به اهانت و تندی و فحاشی و سواستفاده دیگران نشود و امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد فضای تربیتی دانشگاه را صیانت کنیم و دانشجویان باید کمک کنند تا فضای دانتشگاه فضای سالمی باشد.