Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

در چهارمین جلسه تازه های هفته دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی
کتاب مدیریت و رهبری در آموزش عالی معرفی شد

 در چهارمین جلسه از سلسله برنامه های تازه های هفته، کتاب "مدیریت و رهبری در آموزش عالی" معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، در این جلسه، اسدالله امانیان، از اعضای دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی و یکی از مؤلفان کتاب "مدیریت و رهبری در آموزش عالی" با بیان اینکه این کتاب محصول پژوهش های انجام شده درسی به همین نام در دوره دکترا بوده است، گفت: کتاب مذکور زیر نظر دکتر محمود قربانی، دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد تألیف گردیده است.

وی افزود: علاوه بر این کتاب، کتاب دیگری نیز با عنوان "دانشگاه کارآفرین و دانشگاه یادگیرنده" در همین راستا تدوین شده است.

امانیان با بیان این که سازمان های آموزش عالی از دو بعد ساختاری و  محتوایی قابل تحلیل هستند، اظهار کرد: در تحلیل از منظر محتوایی مواردی مانند مأموریت ها، رهبری و مدیریت و ... بررسی می شود.

مؤلف کتاب"رهبری و مدیریت در آموزش عالی" با بیان این که 4 نسل از دانشگاه ها تا رسیدن به وضع حاضر وجود داشته اند، گفت: این چهار نسل شامل نسل آموزشی، نسل پژوهشی، نسل کارآفرین، و نسل کارآفرینی و نوآوری می شود.

امانیان با بیان اینکه از نظر تئوری های رهبری 4 دوره سنتی، مدرن، تفسیری نمادین و پست مدرن طی شده است، در رابطه با هریک از این دوره ها، توضیحاتی ارائه کرد.

وی  مدیریت و رهبری را دو مقوله  متفاوت و متمایز برشمرد و گفت: وابستگی به پست سازمانی، انتصابی بودن، داشتن چشم انداز کوتاه مدت و استفاده از دستور، نظارت و کنترل از ویژگی های مدیر است؛ در حالی که مواردی مانند انتخابی بودن، دورنگری، داشتن چشم انداز بلند مدت، توجه به بالندگی و توانمندسازی کارکنان، و اهمیت دادن به ارزش های والای سازمان را می توان از خصوصیات رهبر برشمرد.