اولین گردهمایی اعضای کارگروه های تخصصی تأمین و تولید محتوای آموزشی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
نظر به اهمیت تشکیل کارگروههای تأمین و تولید محتوای آموزشی دانشگاه و مطابق با اهداف، اولویت ها و مأموریت های دانشگاه فرهنگیان اولین گردهمایی اعضای کارگروههای تأمین و تولید محتوای آموزشی با حضور دکتر خنیفر رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دادگر مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر طاهری نیا معاون پژوهش و فناوری، مدیران کل حوزة پژوهش و 19 کارگروه متشکل از اعضای هیأت علمی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان سالن شهید باهنر برگزار شد.
دکتر خنیفر با بیان اینکه امروزه تهیه منابع آموزشی مهمترین دغدغه ملت ها است، گفت: منابع آموزشی مناسب و مطلوب می تواند در دنیایی که دانش آموزان پارتیزان های آموزشی محسوب می شوند، در کنار معلمان به آموزش مطلوب و فاخر منجر شود.
وی با تاکید بر لزوم مطالعات ملی در سطح آمایشی درخصوص محتوای کتابهای درسی و الگو های تدریس اظهار کرد: بهره برداری از تجارب دیگر کشورها در حوزه محتوای آموزشی تالیف کتابهای درسی میتواند به تالیف کتابهای درسی شایسته کمک کند.
دکتر خنیفر با بیان آسیب ها و مشکلات موجود در کتابهای آموزشی، ضمن تاکید بر لزوم بازنگری کتابها به اهمیت انسجام محتوایی اشاره کرد.
دکتر طاهری نیا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شرط لازم و اول تعلیم و تربیت را نرمخو بودن و خوشدل بودن دانست و بیان کرد که اگر می خواهیم معلم شویم باید اول از درشتخویی و بعد هم از سنگدلی به دور باشیم چون پیغمبر رحمت رمز گسترش آخرین دین آسمانی از همین یک جا یک خاستگاه تربیتی شروع شد و این یک کلیدواژه و سرنخ است. زیرا خداوند متعال به پیامبر رحمت می فرماید: لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ
وی در ادامه هوش عاطفی را پل ارتباطی بین معلم و دانش آموز دانست و خواستار افزایش شاخص های ورود به این عرصه و ارتقاء استانداردها در این امر شدند. وی با اشاره به آیة شریفة ربنا ما خلقت هذا باطلا گفت: فعل بیهوده و کار عبث خلاف حکمت و عقل است لذا در عرصة پژوهش هم نباید کار عبث و باطل انجام داد و پژوهش باید منجر به حل مسئله ای و یا تعالی و بهبود زندگی بشر شود.
دکتر طاهری نیا بااشاره به اهمیت کارگروه های تأمین و تولید محتوای آموزشی بیان کردند گروه های تخصصی و تامین و تولید محتوی ساختارها و شبکه هایی هستند که در مباحث تخصصی مستقلاً تصمیم می گیرند و داوری های تخصصی پژوهشی، ارزیابی طرحنامه ها و پروپوزال ها برعهدة اعضای این کارگروه هاست و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اجراکنندة تصمیم های کارگروه های تخصصی است. وی صلاحیت پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجو معلم را مهم دانست و خواستار ترویج گفتمان پژوهش در بخش هیأت علمی و دانشجو معلم شد.
در بخش دیگری از برنامه دکتر آزادی مدیر کل نشر و اطلاع رسانی دانشگاه اظهار داشتند که انتظار و هدف ما از این کارگروه ها همفکری و مشارکت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه، نگاه به عمل متعهدانه بر مبنای تخصص، آسیب شناسی و بازنگری در محتوای برخی کتاب ها، تسریع در داوری ها، تنوع در کارگروه ها و حمایت از پدیدآورندگان آثار می باشد.
در پایان اعضای نوزده گانة کارگروه ها به بحث و تبادل نظر پیرامون اهداف، ضرورتها و شرح وظایف خود پرداختند