Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

اولین گردهمایی اعضای کارگروه های تخصصی تأمین و تولید محتوای آموزشی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

نظر به اهمیت تشکیل کارگروه­های تأمین و تولید محتوای آموزشی دانشگاه و مطابق با اهداف، اولویت­ ها و مأموریت­ های دانشگاه فرهنگیان اولین گردهمایی اعضای کارگروه­های تأمین و تولید محتوای آموزشی با حضور دکتر خنیفر رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دادگر مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر طاهری­ نیا معاون پژوهش و فناوری، مدیران کل حوزة پژوهش و 19 کارگروه متشکل از اعضای هیأت علمی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان سالن شهید باهنر برگزار شد.

دکتر خنیفر با بیان اینکه امروزه  تهیه منابع آموزشی مهمترین دغدغه ملت­ ها است، گفت: منابع آموزشی مناسب و مطلوب می تواند در دنیایی که دانش ­آموزان پارتیزان­ های آموزشی محسوب می ­شوند، در کنار معلمان به آموزش مطلوب و فاخر منجر شود.

وی با تاکید بر لزوم مطالعات ملی در سطح آمایشی درخصوص محتوای کتاب­های درسی و الگو های تدریس اظهار کرد: بهره ­برداری از تجارب دیگر کشورها در حوزه محتوای آموزشی تالیف کتاب­های درسی می­تواند به تالیف کتاب­های درسی شایسته کمک کند.

دکتر خنیفر با بیان آسیب ­ها و مشکلات موجود در کتاب­های آموزشی، ضمن تاکید بر لزوم بازنگری کتاب­ها به اهمیت انسجام محتوایی اشاره کرد.

دکتر طاهری­ نیا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شرط لازم و اول تعلیم­ و تربیت را نرم­خو بودن و خوش­دل بودن دانست و بیان کرد که اگر می­ خواهیم معلم شویم باید اول از درشت­خویی و بعد هم از سنگ­دلی به دور باشیم چون پیغمبر رحمت رمز گسترش آخرین دین آسمانی از همین یک جا یک خاستگاه تربیتی شروع شد و این یک کلید­واژه و سرنخ است. زیرا خداوند متعال به پیامبر رحمت می­ فرماید: لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ

وی در ادامه هوش عاطفی را پل ارتباطی بین معلم و دانش ­آموز دانست و خواستار افزایش شاخص­ های ورود به این عرصه و ارتقاء استانداردها در این امر شدند. وی با اشاره به آیة شریفة ربنا ما خلقت هذا باطلا گفت: فعل بیهوده و کار عبث خلاف حکمت و عقل است لذا در عرصة پژوهش هم نباید کار عبث و باطل انجام داد و پژوهش باید منجر به حل مسئله­­ ای و یا تعالی و بهبود زندگی بشر شود.  

دکتر طاهری ­نیا بااشاره به اهمیت کارگروه های تأمین و تولید محتوای آموزشی بیان کردند گروه های تخصصی و تامین و تولید محتوی ساختارها و شبکه ­هایی هستند که در مباحث تخصصی مستقلاً تصمیم می گیرند و داوری­ های تخصصی پژوهشی، ارزیابی طرحنامه­ ها و پروپوزال ­ها برعهدة اعضای این کارگروه هاست و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اجراکنندة تصمیم ­های کارگروه های تخصصی است. وی صلاحیت پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجو معلم را مهم دانست و خواستار ترویج گفتمان پژوهش در بخش هیأت علمی و دانشجو معلم شد.

در بخش دیگری از برنامه دکتر آزادی مدیر کل نشر و اطلاع ­­رسانی دانشگاه اظهار داشتند که انتظار و هدف ما از این کارگروه ها همفکری و مشارکت اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه، نگاه به عمل متعهدانه بر مبنای تخصص، آسیب­ شناسی و بازنگری در محتوای برخی کتاب­ ها، تسریع در داوری­ ها، تنوع در کارگروه ها و حمایت از پدیدآورندگان آثار می­ باشد.

در پایان اعضای نوزده­ گانة کارگروه ها به بحث و تبادل­ نظر پیرامون اهداف، ضرورت­ها و شرح­ وظایف خود پرداختند