Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

اولین گردهمایی اعضای کارگروه های تخصصی تأمین و تولید محتوای آموزشی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

نظر به اهمیت تشکیل کارگروه ­های تأمین و تولید محتوای آموزشی دانشگاه و مطابق با اهداف، اولویت­ ها و مأموریت­ های دانشگاه فرهنگیان، اولین گردهمایی اعضای کارگروه ­های تأمین و تولید محتوای آموزشی با حضور دکتر خنیفر رییس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دادگر مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر طاهری­ نیا معاون پژوهش و فناوری، مدیران کل معاونت پژوهش و 19 کارگروه متشکل از اعضای هیأت علمی دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان سالن شهید باهنر برگزار شد.

در این کارگاه؛ دکتر خنیفر با بیان اینکه امروزه تهیه منابع آموزشی مهمترین دغدغه ملت­ ها است، گفت: منابع آموزشی مناسب و مطلوب می تواند در دنیایی که دانش ­آموزان پارتیزان­ های آموزشی محسوب می ­شوند، در کنار معلمان به آموزش مطلوب و فاخر منجر شود.

وی با تاکید بر لزوم مطالعات ملی در سطح آمایشی درخصوص محتوای کتاب­های درسی و الگو های تدریس، اظهار کرد: بهره ­برداری از تجارب دیگر کشورها در حوزه محتوای آموزشی و تالیف کتاب­ های درسی می ­تواند به تالیف کتاب­ های درسی شایسته کمک کند.

رییس دانشگاه با بیان آسیب ­ها و مشکلات موجود در کتاب­ های آموزشی، ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در محتوای کتاب­ ها به اهمیت انسجام محتوایی اشاره کرد.

همچنین دکتر طاهری­ نیا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شرط لازم و اول تعلیم­ و تربیت را نرم­خو بودن و خوش­دل بودن دانست و بیان کرد: اگر می­ خواهیم معلم شویم باید اول از درشت­خویی و بعد هم از سنگ­دلی به دور باشیم چون پیغمبر رحمت رمز گسترش آخرین دین آسمانی از همین یک جا یک خاستگاه تربیتی شروع شد و این یک کلید­واژه و سرنخ است. زیرا خداوند متعال به پیامبر رحمت می­ فرماید: لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ

وی در ادامه هوش عاطفی را پل ارتباطی بین معلم و دانش ­آموز دانست و خواستار افزایش شاخص­ های ورود به این عرصه و ارتقاء استانداردها در این امر شد.

معاون پژوهش و فناوری با اشاره به آیة شریفه "ربنا ما خلقت هذا باطلا" گفت: فعل بیهوده و کار عبث خلاف حکمت و عقل است لذا در عرصه پژوهش هم نباید کار عبث و باطل انجام داد و پژوهش باید منجر به حل مسئله­­ ای و یا تعالی و بهبود زندگی بشر شود.  

دکتر طاهری ­نیا با اشاره به اهمیت کارگروه های تأمین و تولید محتوای آموزشی تصریح کرد: گروه های تخصصی و تامین و تولید محتوی ساختارها و شبکه ­هایی هستند که در مباحث تخصصی به طور مستقل تصمیم می گیرند و داوری­ های تخصصی پژوهشی، ارزیابی طرح نامه­ ها و پروپوزال ­ها برعهده اعضای این کارگروه هاست و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اجراکننده تصمیم ­های کارگروه های تخصصی است.

وی صلاحیت پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجو معلم را مهم دانست و خواستار ترویج گفتمان پژوهش در بخش هیأت علمی و دانشجو معلم شد.

در بخش دیگری از برنامه دکتر آزادی مدیر کل نشر و اطلاع ­­رسانی دانشگاه اظهار کرد: انتظار و هدف ما از این کارگروه ها همفکری و مشارکت استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه، نگاه به عمل متعهدانه بر مبنای تخصص، آسیب­ شناسی و بازنگری در محتوای برخی کتاب­ ها، تسریع در داوری­ ها، تنوع در کارگروه ها و حمایت از پدیدآورندگان آثار می­ باشد.

در پایان اعضای نوزده­ گانه کارگروه ها به بحث و تبادل­ نظر پیرامون اهداف، ضرورت­ ها و شرح­ وظایف خود پرداختند.