Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
در دانشگاه فرهنگیان استان زنجان برگزار شد:

نشست هم اندیشی معلمان راهنما و جلسه توجیهی پودمان دوم مهارت آموزان ورودی 96 سهمیه استان زنجان

        اولین نشست هم اندیشی معلمان راهنما و جلسه توجیهی پودمان دوم مهارت آموزان ورودی96 سهمیه استان زنجان، با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در روز پنج شنبه 8 آذر ماه 97 در سالن اندیشه پردیس الزهرا (س) زنجان برگزار گردید.

در جلسه اول این نشست،  بیات وفومنی از اعضا هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان زنجان ضمن تشریح چار چوب کلی درس آموزش پژوهی برای مهارت آموزان و تاکید بر روش پژوهی، گفت: آموزش پژوهی، روشی است که معلمان برای بهسازی موقعیت یا رفع مشکلات و موانعی که در موقعیت های آموزشی و تربیتی با آن روبرو هستند، به کار می گیرند. این روش پژوهش به صورت نظام مند و در محیط واقعی کلاس یا مدرسه به کار گرفته می شود و به اصلاح یا بهبود عملکرد منجر می گردد.

 در این جلسه،چگونگی انتخاب موضوع آموزش پژوهی، چگونگی توصیف موقعیت، تعیین اهداف اصلی و فرعی مورد بررسی قرار گرفت و به تعیین راه حل ها و انتخاب راه حل و برنامه اجرایی آن و تعیین پیامد ها و ملاک ها و سطوح عملکرد  اشاره شد.

در این جلسه که با حضور معلمان راهنمای مناطق مختلف استان برگزار شد، بیان فرایند اجرای پودمان دوم مهارت آموزان ورودی 96، کلیات اجرای درس کارآموزی در مدارس، توسط استادان مربوطه، تبیین الگوی دوم مهارت آموزی که آمیختن عمل حرفه ای با توسعه حرفه ای است از برنامه ها این جلسه بود. 

بر اساس آن هر مهارت آموز در موقعیت واقعی آموزش مدرسه ای در عین حال که مسئولیت عمل خود را دارد، تحت نظر یک معلم با تجربه به عنوان معلم راهنما، برنامه های خود را طراحی، تنظیم و اصلاح کند.

 شایان ذکر است در الگوی عمل مسئولانه تحت هدایت معلم با تجربه، چهار عنصر اساسی نیاز سنجی، طراحی و تدوین واحد های یادگیری، اجرا و پایش، ارزشیابی عملکرد حرفه ای دارای عاملیت هستند؛ که استادان مربوطه، فرایند یادگیری حرفه ای  را برای معلمان راهنما و مهارت آموزان تشریح کردند.