دکتر نامداری مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی:

برنامه‏ ریزی جهت جذب 400 نفر عضو هیئت علمی در فراخوان شهریور 97، را از اقدامات انجام شده این مدیریت دانست.

دکتر نامداری مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان گزارش اجمالی از فعالیت های انجام شده و فعالیت هایی که در دستور کار آینده آن مدیریت قرار دارد، ارائه کرد.

نامداری ضمن ارائه گزارشی از روند تولید و بازنگری برنامه های درسی دوره کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد،تاکید کرد: برنامه درس، آموزش علوم تجربی در شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه، مصوب شده است و در نوبت تصویب، در گروه های هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم قرار دارد و برنامه درسی رشته هنر نیز آماده تصویب در گروه های هماهنگی است.

وی در مورد روند پیشرفت رشته های دیگر دوره کارشناسی نیز بطور مختصر توضیحاتی را ارائه داد.

مدیرکل برنامه ریزی درسی و آموزشی در ادامه، به روند تولید برنامه های درسی جدید دوره کارشناسی ارشد، و درخواست 11 رشته ، از وزارت علوم اشاره کرد.

نامداری اقدام سوم حوزه برنامه ریزی درسی و آموزشی را طراحی تفصیلی 16 برنامه درسی دوره مهارت آموزی (ماده 28) دانست و افزود: دروس این دوره نیز بازنگری و در شورای دانشگاه تصویب و به مراجع ذی صلاح ارسال گردید.

وی از برنامه ریزی جهت افزایش تعداد استادیاران و مرتبه های بالاتر خبر داد و گفت: شیوه نامه انتقال اعضای هیات علمی به دانشگاه فرهنگیان تدوین شده است، همچنین شیوه نامه ارتقا مرتبه و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی، تدوین و در پرتال معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی  قرار گرفته است. و برنامه‏ ریزی برای جذب 400 نفر عضو هیئت علمی در فراخوان شهریور 97 را، از اقدامات انجام شده این مدیریت دانست.

دکتر نامداری در خصوص به روز کردن مقررات آموزشی حوزه خود افزود: با تلاش های انجام گرفته توانستند گروه های آموزشی  و شیوه نامه ترفیع را در هیات امنا به تصویب برسانند. شیونامه نقل و انتقالات بازنگری شد و فلوچارت آن در پرتال معاونت قرار گرفته است. شیوه نامه اعمال مدرک تحصیلی اعضای هیئت علمی نیز تهیه و تنظیم گردید.

وی اقدام ششم حوزه خود را تصمیم گیری های شورایی دانست و از تعداد جلسات کمیته ترفیع، کمیته نقل و انتقالات اعضای هیئت علمی، شورای برنامه‏ ریزی درسی، کمیته بورس، کمیته احتساب سنوات، کمیته منتخب نام برد.  

مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی: تشکیل جلسات مداوم برای استقرار «مدیریت عملکرد مدیران گروه‏ های آموزشی»، انجام مصاحبه ‏های علمی سه فراخوان قبلی (بیش از 12 رشته با تعداد بالغ بر 522 نفر)، تعیین وضعیت و درخواست‏های جایابی بورس (بالغ بر 80 نفر)، پیگیری سامانه سپاری ترفیعات اعضای هیئت علمی و نقل و انتقال اعضای هیئت علمی، از اقدامات دیگر دفتر برنامه ریزی درسی و آموزشی  یاد کرد.

در ادامه این نشست دکتر نامداری شرح مبسوطی از گروه های آموزشی ارائه کرد. (فایل گروه های آموزشی بصورت pdf)

 در انتهای جلسه وی تصمیمات آتی آن مدیریت را بیان نمود.


نظرات کاربران