Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تخصصی دبیران شورای انضباطی بدوی پردیس های دانشگاه فرهنگیان:

روش برخورد و رفتار با دانشجوی متخلف، بسیار مهم تر از خود تخلف است.

 

به گزارش معاونت دانشجویی، عصر روز شنبه مورخ 24/آذر/97 نشست تخصصی دوره بالندگی حرفه ای دبیران شورای انضباطی بدوی پردیس های دانشگاه فرهنگیان با حضور دکتر جاماسب نوزری، مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار شد.

دکتر نوزری با مهم دانستن سهم نیروی انسانی در بالابردن تولید و توسعه کشورها عنوان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته با وجود عدم برخورداری از منابع طبیعی و ... با تکیه بر نیروی انسانی موجبات تحول خود را فراهم کرده اند چرا که نیروی انسانی عوامل و منابع را کنار هم قرار می دهد و تولید را بالا می برد؛ هر چه قدر کشوری ارزش افزوده انسان هایش بیشتر باشد تولیدش هم بیشتر خواهد بود. لذا باید بر نیروی انسانی سرمایه گذاری کرد؛ تفاوت بین کشورهای پیشرفته و سایر کشورها در نیروی انسانی است. و این دو گروه حتی در آموزش نیز باهم متفاوت هستند.

مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: اگر بتوانیم نیروی انسانی کافی و توانا تربیت کنیم به طوری که بتواند این منابع خدادادی گسترده را به حرکت در آورد نتیجتا از وضعیت در حال توسعه بودن خارج می شویم؛ و از جمله حوزه هایی که در این تربیت نقش دارد آموزش و پرورش است که دانش آموزان را به دانشگاه ها می فرستد و بعد از آن دانشگاه ها نیروی متخصص را تربیت می کنند.

وی در ادامه افزود:در شوراهای انضباطی دو کار را باید انجام دهیم یکی صیانت از شان و جایگاه دانشگاه (چه علمی و چه اجتماعی) و دیگری حمایت و هدایت و تربیت است؛ مورد اول از خود دانشگاه صیانت و حفاظت می شود و مورد دوم به دانشجویان بر می گردد؛ به تربیت دانشجویان باید توجه داشت چرا که مطمئنا برخورد نامناسب با دانشجویی که قرار است 30 سال معلم شود می تواند در تربیت نیروی انسانی که بعدها وارد این جامعه می شود و قرار است منابع طبیعی را به حرکت در آورد تاثیرگذار است.

دکتر نوزری با اشاره به این موضوع که در مواجهه با تخلفات دانشجویان باید به شان و جایگاه ایشان توجه داشت عنوان کرد: دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قرار است معلم شود و اگر در این مرحله برخورد مناسبی با او نشود این خود در رویکرد و نوع رفتار او با دانش آموزان آینده او تاثیر گذار است. روش برخورد و رفتار با دانشجوی متخلف بسیار مهم تر از خود تخلف است. در دانشگاه فرهنگیان نگاه و نوع برخورد دبیر شورای انضباطی با دانشجوی متخلف مهمتر از سایر دانشگاه ها است چرا که دانشجویان به جز دانشجو بودن معلم نیز هستند.

وی با مهم شمردن کار دبیران شورای انضباطی عنوان کرد اگر شان و جایگاه دانشگاه و وجه معلم بودن دانشجوی متخلف زیر سوال نمی رود، به سمتی برویم که حداقل تنبیهات را برای او در نظر بگیریم؛ و بیشتر به وجه تربیتی و هدایتی بپردازیم و تلاش کنیم حرکت در چارچوب و موازین را به او بیاموزیم.

نوزری عنوان کرد: دبیران باید باحوصله ترین و باسوادترین افراد بوده و از اطلاعات روان شناسی و مدیریتی برخوردار باشند. دارای شخصیتی سالم بوده و با دید مثبت و نیک به دانشجویان متخلف نگاه کنند. وی افزود: با توجه به اینکه نیاز آینده آموزش و پرورش از سوی دانشگاه فرهنگیان تامین می شود کار شما بسیار سنگین است. تربیت تعدادی از جوانان این کشور به شما داده شده است و قرار است این دانشجویان حدود 14 میلیون دانش آموز را تربیت کنند از این رو مسئولیت شما در دانشگاه فرهنگیان 2برابر می شود و کار شما در مقایسه با دانشگاه های دیگر سخت تر است.