دکترهاشمی استاد پژوهشگردانشگاه مازندران:
یادگیری دانش آموز اتفاق نمی افتد مگر زمانی که یادگیری درست برای معلم اتفاق بیفتد
همایش بزرگداشت روز پژوهش با حضور دکتر محمد رضا مازندرانی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان، دکتر هاشمی استاد پژوهشگر دانشگاه مازندران، دکتر نوید ثنائی سرپرست پردیس آیت الله خامنه ای گرگان، نظرنژاد معاون پژوهش و برنامه ریزی ومنابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، استادان و دانشجومعلمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پردیس آیت الله خامنه ای گرگان، در این همایش دکتر نوید ثنایی، با بیان اینکه پژوهش در لغت یعنی پی جوئی و جستجو کردن، گفت: همه ما از خانه دار، کاسب، مهندس و پزشک از ابتدای صبح که بیدار می شویم تا شب در حال پژوهش هستیم اما پژوهش اینان مقطعی و پژوهش معلمان و استادان تعلیم و تربیت دائمی است.
وی با بیان اینکه یک معلم برای تدریس باید حداقل، پژوهشی در طرح درس داشته باشد، افزود: طرح درس معلم دریک روز برای کلاس های و دانش آموزان مختلف باید متفاوت باشد لذا مسئولیت ما معلمان در امر پژوهش بسیار سنگین است.
در ادامه دکتر محمد رضا مازندرانی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: توسعه فرهنگی اجتماعی امروز از رهگذرتربیتِ نسلی خلاق و شهروندان مسئولیت پذیر بدست می آید و این محقق نمی شود مگر اینکه معلمانی پژوهنده و پرسشگر تربیت کنیم.
وی با بین اینکه سند جامع بنیادین نظام تعلیم و تربیت باید هدف غایی مان قرار بگیرد، گفت: مطمئن باشید تحول نظام تعلیم و تربیت باعث تحول جامعه خواهد شد.
در ادامه دکتر هاشمی دانشیار دانشگاه مازندران گفت: فرایند یادگیری امروز از دغدغه های همه کشورهاست و بحث یادگیری یک بحث فرا ملیتی است و همه ما باید هر روز به دنبال یادگیری باشیم و خود را بروز نماییم.
وی افزود: معلم باید خودش را مورد سنجش قرار د هد چرا که یادگیری دانش آموز اتفاق نمی افتد مگر زمانی که یادگیری درست برای معلم اتفاق بیفتد.
دکتر هاشمی افزود: رسالت دانشگاه فرهنگیان بسیار سنگین است چرا که آموزش و پرورش یک نظام تولید کننده می باشد و دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمان خردمند و اندیشمند بیشترین کمک را به جامعه می کند.
وی ادامه داد: استادان دانشگاه و هیات علمی نباید به فکر افزایش تعداد مقاله شان باشند باید عنوان پژوهش و مقاله آنان دغدغه ای برای آنها باشد.
وی در پایان گفت: استادان دانشگاه باید ارتباط خود را با معلمان حفظ کنند چرا که این ارتباط باعث شناخت بیشتر فضای درس و مدرسه شده و نقش مهمی در به روز پروری دانشجومعلمان دارد.
لازم به ذکر است در پایان همایش از استادان و دانشجویان برتر پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان گلستان تقدیر به عمل آمد.