Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در ویژه برنامه بزرگداشت هفته پژوهش:

پژوهشگری فرزند پرسشگری است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی مراسم ویژه بزرگداشت هفته پژوهش پیش از ظهر امروز با حضور جمع کثیری از اساتید ودانشجو معلمان پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی  در سالن اجتماعات پردیس علامه امینی(رض)  برگزار شد.

 دکتر اسداله خدیوی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی با تبریک هفته پژوهش گفت:   پژوهش یعنی به دنبال حقیقت رفتن و جستجوی پاسخ های مناسب برای پرسش ها، به تشریح انواع پژوهش ها پرداختهوتاکید کرد پژوهش شاهراه توسعه یافتگی کشور هاست.

وی با اشاره به اینکه امروز بایستی از دانشگاه های صرفاً آموزشی به سمت و سوی آموزش عالی پژوهش محور گام برداریم افزود یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی کشور ها میزان پژوهش هایی است که در آنها انجام می گیرد.

دکتر اسداله خدیوی ضمن تبیین تقسیم بتدی های مختلف کشور ها از حیث معقوله پژوهش گفت :این دانشجوی ایرانی است که باید ضمن تعامل سازنده علمی با دنیا به مدد پژوهش تاثیر خود را در حیطه دانش جهانی پر رنگ کند.

ارائه گزارشی از دستاورد های پژوهشی توسط دکتر محمد رضا خدادوست از اساتید دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی  و پژوهشکر نمونه استانی بخش بعدی این مراسم بود.

تشریح جایگاه و دورنمای پژوهش در دستگاه تعلیم و تربیت کشور بخش آغازین صحبت های دکتر کامیار قهرمانی فرد معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به عنوان دیگر سخنران این وی/زه برنامه بود.

وی با بیان اینکه بیش از هیجده راهکار و هدف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به عنوان میدان تمامی کنش ها و فعالیت های نظام تعلیمو تربیت به امر پژوهش اختصاص یافته است، افزود: بر اساس این سند ترویج روحیه پژوهشگری و ایجاد فضای پژوهشی مورد نظر و مطلوب است و بی شک اولین گام در این مسیر پژوهشگر بودن اجرا کنندگان و عاملان سند تحول بنیادین است.

دکتر کامیار قهرمانی فرد معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ایجاد کلاس درس با فضای پژوهندگی را  به عنوان هدف در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش دانسته گفت: لازمه تحقق این هدف ایجاد روحیه پرسشگری است.

وی با بیان اینکه در زمینه اشاعه فرهنگ پژوهندگی و پرسش گری در کلاس درس نیازمند اقدامات و راهکارهای عملیاتی هستیم پیشنهاد داد کارگاه های آموزشی با موضوع اکو سیستم پژوهندگی در مدرسه بر پا شود تا به مطالعه و آسیب شناسی مسائل مرتبط بپردازد.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم از پژوهشگران برتر استان، مسئولین و کارشناسان حوزه پژوهش همچنین دانشجو معلمان فعال در زمینه پژوهش و مقام آوران در جشنواره های مختلف پژوهشی با اهداء لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.