Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

سی و دومین جلسه شورای تخصصی فرهنگی – اجتماعی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

سی و دومین جلسه شورای تخصصی فرهنگی – اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به منظور بررسی راهبردها و راهکارهای اجرایی پیرامون کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشجو معلمان، طرح ساماندهی مسئولان فرهنگی و اجتماعی پردیس ها و مراکز، طرح ارائه بسته فرهنگی و اجتماعی مهارت آموزان ماده 28، طرح تشکیل شورای راهبری مناطق مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان و انتخاب 3 عضو هیئت علمی برای تشکیل کمیته ناظر بر نشریات برگزار شد.

 

دکتر محمدی: تشکل ها واسطه ای میان مسئولان فرهنگی و دانشجومعلمان باشند

 

در این جلسه که با حضور دکتر محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی همراه بود، وی شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی را مهمترین مرجع سیاست گذاری در مسائل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه است.

وی در ادامه توجه به اسناد بالادستی، مشارکت حداکثری دانشجومعلمان و استادان در برنامه های فرهنگی و اجتماعی، توجه به تمامی سلایق و نگرش ها، نگاه برابر به فعالان دانشجویی، حمایت از تشکل ها و هویت بخشی به آنها را از راهبردهای اصلی این معاونت برشمرد.

دکتر محمدی با بیان اینکه حمایت ارکان مختلف دانشگاه از فعالیت های دانشجویی، روح امید و انگیزه ای برای دانشجویان بوده است، ابراز امیدواری کرد: در امور فرهنگی تشکل ها واسطه ای میان مسئولان فرهنگی و دانشجومعلمان باشند.

وی با اشاره به گفتگوهای انجام شده با معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از حمایت این دو وزارتخانه و فراهم شدن بستر برخورداری دانشگاه فرهنگیان از ظرفیت ها خبر داد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، در ادامه بر اهمیت پرورش معلم مهارتی و توجه به این امر در برنامه ها تاکید کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین دادگر: ساماندهی منابع انسانی حوزه معاونت فرهنگی قطعه ای  از پازل و نقشه راه نظام فرهنگی و تربیتی دانشگاه

 

 همچنین در بخش دیگری از این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دادگر عرصه فرهنگی را عرصه جنگ نرم دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جنگ نرم را جنگ میان اراده ها، عزم ها و باورها دانستند که اگر این مفهوم را درست و دقیق باور  و درک کنیم ان وقت است که با علاقه و انگیزه، برنامه ریزی، نظارت و تاثیر گذاری فرهنگی را جدی تر دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی منابع انسانی حوزه معاونت فرهنگی را  بحث کلان و قطعه ای  از پازل و نقشه راه نظام فرهنگی و تربیتی دانشگاه بدانید، گفت: نقش عناصر فرهنگی، نقش ویژه ای است و افراد اگر با باور، علاقه و تاثیرگذاری فرهنگی وارد میدان نشوند و در یک کلام جوهره فرهنگی نداشته باشند، موفق نخواهند بود.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر درک مناسب از تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها را مسئله مهمی در امور فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: در بخش منابع انسانی باید نیروی معاونت فرهنگی بیش از دیگر بخش ها توجه شود، این جاست که می تواند به سایر معاونت ها نیز جهت بدهد.

وی بر لزوم مطالعه پژوهشی چند بعدی با همکاری معاونت پژوهشی پیرامون حوزه فرهنگ به منظور بهره برداری از نتایج و دستاوردها در این عرصه اشاره و اظهار کرد: با بررسی وضعیت موجود منابع انسانی در حوزه فرهنگی، مناسبترین ها در این حوزه بکار گرفته شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان،  در ادامه خاطر نشان کرد: در انتخاب منابع انسانی انگیزه ها و مباحث ادراکی  کارشناسان فرهنگی باید جدی گرفته شود، ادراک تصویر ساز است.

وی جنبه اجتماعی در این معاونت را مغفول دانست و افزود: فعالیت های اجتماعی تنها، تشکل ها و انجمن ها نیست بلکه انجمن های خیریه، کارهای جهادی و مشاوره از دیگر اقدامات اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین دادگر همچنین بر عدم جابه جایی نیروهای فرهنگی پس از ارزیابی و رتبه بندی آنان بدون هماهنگی برای انتخاب جایگزین و دلیل موثق تاکید کرد.

دکتر کچوئیان:  ضرورت تغییر نگرش اعضای هیئت علمی و کارکنان نسبت بر مسائل فرهنگی

 

همچنین دکتر کچوئیان معاونت نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بر ضرورت تغییر نگرش اعضای هیئت علمی و کارکنان نسبت بر مسائل فرهنگی اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به حدیثی مبنی بر اینکه فرزندان خود را برای زمان خودشان تربیت کنید، باید تلاش کنیم تا فعالیت های فرهنگی براساس نیازهای عصر خود صورت گیرد.

وی در ادامه بر انجام کارها و اقدامات نو برای جذب  دانشجو معلمان به فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موارد طرح شده، در ادامه جلسه مصوب شد:ساماندهی کارشناسان فرهنگی و اجتماعی پردیس ها و مراکز سراسر کشور بر اساس شاخص ها انجام گیرد.

همچنین مقرر شد؛ کارنامه فرهنگی دانشجومعلمان طراحی و اثربخشی آن در فارغ التحصیلی و ارتقاء شغلی آنان تعیین گردد.

بررسی بسته فرهنگی و اجتماعی برای مهارت اموزان ماده 28 دیگر دستور جلسه این نشست بود که مورد تایید قرار گرفت.

شایان ذکر است بررسی و تصویب شورای راهبردی قطب های فرهنگی و اجتماعی مناطق 5 گانه براساس اصل همجواری و نیز انتخاب سه نفر از اعضای هیئت علمی برای به عنوان عضو کمیته نظارت بر نشریات از دیگر مصوبات بود.