Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد:

آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران و هشتاد وسومین سال تأسیس تربیت معلم در استان خوزستان

آیین نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران با حضور معاون پژوهشی و فناوری و امام جمعه اهواز و با همراهی پیشکسوتان و نخبگان تربیت معلم چهارشنبه 12 دی در تالار امید دانشگاه فرهنگیان خوزستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر طاهری نیا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، ضمن بیان سه چالش مهم حوزه پژوهش و تحقیقات کشور، نگاه حسابگرانه را آسیب حمایت از پژوهش کشور دانست و گفت: در حمایت از پژوهشگران واقعی و پژوهش های موثر و هدفمند باید سخاوتمندانه رفتار کرد.

 دکتر طاهری نیا چالش دوم حوزه تحقیقات و پژوهش را وجود مراکز پژوهشی وابسته به سازمان های اجرایی بر شمرد و گفت: وجود سازمان های اجرایی پژوهش سر خود، یکی از چالش های حوزه تحقیقات کشور است؛ سازمان اجرایی، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها هر کدام باید به وظیفه و ماموریت خود بپردازند.

وی نگرش کمّی نگر را آسیب دیگر این حوزه برشمرد و ظهور پدیده عدم رعایت اخلاق پژوهش، صدور مدارک جعلی و فروش مدارک تحصیلی را از جمله پیامدهای تأکید برشاخص های کلی ارزیابی عملکرد پژوهشگران دانست.

دکتر طاهری نیا در بخش دیگری از سخنان خود بی مسأله بودن و برنامه جامع نداشتن را  از دیگر چالش درونی تحقیقات عنوان کرد.

 همچنین  آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، عنوان کرد: ما نتوانسته ایم مفاهیم ارزشمند دینی را به یک رفتار عمومی تبدیل کنیم؛ اگر تربیت صحیح درونی شود، دیگر در جامعه کسی حاضر نخواهد شد با احتکار اقلامی مانند دارو، جان مردم را به خطر بیاندازد.

در بخش دیگری از مراسم دکترجرفی سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان، با تبریک یکصد سال تربیت معلم در ایران و هشتاد و سومین سال تاسیس تربیت معلم در استان خوزستان، دانشگاه تربیت معلم را مرکز ثقل نظام آموزشی خواند و عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان از سازمان های مهم هر جامعه وتربیت کننده معلم است و پیشرفت و تحول در کشور جز با سرمایه گذاری در این دانشگاه میسر نمی شود.

وی این نکوداشت را فرصتی مناسب برای شناسایی چالش های موجود در تربیت معلم دانست و گفت: پنج کمیته برای برپایی شایسته این نکوداشت عظیم در بخش های مختلف تخصصی دانشگاه فرهنگیان استان فعالیت کردند که عبارتند از: کمیته پژوهش وفناوری، کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی، کمیته علمی و مستندسازی، کمیته اجرایی و کمیته پشتیبانی.

شایان ذکر است تقدیر از مسئولان و رؤسای پیشین تربیت معلم، اساتید جانباز و ایثارگر، خیرین مدرسه ساز، خبرنگاران فعال در زمینه معرفی دانشگاه فرهنگیان و همچنین رونمایی از تمبر نکوداشت یکصد سال تربیت معلم، شعرخوانی و خاطره گویی اساتید پیشکسوت تربیت معلم، پخش کلیپ های معرفی پیشینه پردیس ها و واحدهای تابعه دانشگاه فرهنگیان خوزستان و ... از دیگربخش های این مراسم بود.