Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

دکتر خنیفر در جلسه شورای تخصصی فرهنگی – اجتماعی:
دانشجو محوری و تزریق حس مشارکت و مسئولیت پذیری کلید موفقیت برنامه های فرهنگی

سی و دومین جلسه شورای تخصصی  فرهنگی  و  اجتماعی دانشگاه فرهنگیان پیرامون بررسی سیاست ها، راهبردها و راهکارهای اجرایی این معاونت با حضور دکتر خنیفر رییس دانشگاه و اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه، دکتر خنیفر نیاز به برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع و جذاب برای اوقات فراغت در سراهای دانشجویی را از دغدغه های دانشجو معلمان دانست.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی کاری  ظریف و شمشیری دو لبه است، افزود: فعالیت های فرهنگی باید در قالب بسته های کاربردی و مفید به دانشجومعلمان ارائه شود.

رییس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به عدم امکان اقتباس اقدامات فرهنگی از دیگر کشور ها، بر ضرورت کاربرد خلاقیت در امور فرهنگی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در استان ها نیروی خلاق کم نداریم، بر نظر سنجی از قاعده هرم  (استان ها) و گردآوری پیشنهادات دانشجو معلمان و استادان در این خصوص برای غنی سازی فعالیت های فرهنگی تاکید کرد.

دکتر خنیفر همچنین بر اهمیت تعامل دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه فنی و حرفه ای برای استفاده از ظرفیت  و بسترهای این دانشگاه در راستای مهارت آموزی دانشجومعلمان تاکید کرد.

وی استفاده ازاساتید و مجریان برجسته برای جذب دانشجو معلمان و ایجاد بانک اطلاعاتی در این راستا را ضروری برشمرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان، دریافت گزارشات ماهیانه از اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته در پردیس ها و مراکز  و ارائه کارنامه سالیانه به منظور استفاده از تجربیات استانی و آسیب شناسی را از جمله اقدامات راهگشا در امور فرهنگی دانست.

دکتر خنیفر در ادامه به 7 مولفه تاثیر گذار در جهت کسب موفقیت برنامه های فرهنگی اشاره و تصریح کرد: محوریت قرار دادن دانشجو معلمان در امور فرهنگی و تزریق حس مشارکت و  مسئولیت پذیری کلید موفقیت این گونه برنامه ها است.

وی پرهیز از تکرار، لزوم مهارت محوری و کاربردی بودن برنامه های فرهنگی و اجتماعی، رصد و ارزیابی مداوم این فعالیت ها، ضرورت به روز بودن و خلاقیت را از دیگر مولفه های موفقیت برشمرد و اظهار کرد: پایه همه فعالیت های فرهنگی نیاز سنجی است که باید مورد توجه باشد.

همچنین دکتر خنیفر بر جذب مشارکت و حضور استادان در برنامه ها تاکید کرد و گفت: استادان می توانند در حضور خود عصاره تجارب را در اختیار دانشجومعلمان قرار دهند.

وی فعالیت های فرهنگی را در سه دسته تفریحی(فیلم، اردو و بازدید...)، آگاهی بخشی و ذوقی(شعر، داستان و خوشنویسی...) دسته بندی کرد و بر وزن دهی مناسب میان هر سه دسته در برنامه ها تاکید کرد.