Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر علی نژاد در دوره آموزشی معاونان توسعه منابع، امور دانشجویی و هماهنگی امور دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور:

معاونین توسعه و امور دانشجویی به عنوان اصحاب فکر و فرهنگ هم باید مطالبه گر باشند و هم مسوولیت پذیر و پاسخگو.

دوره آموزشی معاونان توسعه منابع، امور دانشجویی و هماهنگی امور دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با هدف آشنایی با قوانین و مقررات فرادستی و جاری دانشگاه، شفاف سازی و تسهیل فرآیندهای مدیریتی، اداری، مالی، بودجه ای و پشتیبانی، تبیین فرایندهای اجرایی- عملیاتی و نیز تبیین سازو کارهای اجرایی در حوزه امور دانشجویی در اردوگاه آموزشی فرهنگی شهید باهنر تهران آغاز بکار کرد.

دکتر علی نژاد دوره آموزشی معاونان توسعه منابع، امور دانشجویی و هماهنگی امور دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور تصریح کرد: تعلیم و تربیت ماموریت مهم این دانشگاه است. معاونین دانشجویی به عنوان اصحاب فکر و فرهنگ هم باید مطالبه گر باشند و هم مسوولیت پذیر و  پاسخگو. لذا علاوه بر مسوولیتی که مدیران دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت و آشنایی با قوانین فرادستی و جاری دانشگاه و شفاف سازی و تسهیل فرآیندهای مدیریتی دارند باید نگران وضعیت زیسته جسمی- فرهنگی- اندیشه- رفاهی- مذهبی دانشجو معلمان باشند.

در ادامه وی تاکید کرد: حرکت تحولی در دانشگاه باید عمیق و ریشه دار و الهی و همراه با علم و مل و عقل باشد و هرگونه کم توجهی و کوتاهی در این زمینه خطرات عظیمی را در پی خواهد داشت.

دکتر علی نژاد با بیان اینکه حضور تاثیرگذار، اهتمام به امور دانشجویی،  توسعه کمی و کیفی سراها، آشپزخانه ها، سلف سرویس ها و تمامی فضاها از جمله سالن های ورزشی، مراکز مشاوره و درمانی و ارتقا کیفی سبک زندگی دانشجویی از جمله موارد مورد نظر است و پیگیری جدی همکاران را میطلبد افزود: در این زمینه ها لازم است از پتانسیل همه ارگان ها و نهادهای تاثیرگذار در هر استان استفاده نمود و یا با تشکیل کارگروهی به بررسی و انجام به موقع تمامی برنامه هایی که در این معاونت اعلام میشود پرداخت.

معاون دانشجویی بیان کرد: ضرورت پیگیری مناسب رسالت ها و ماموریت های محوله معاونین دانشجویی و توسعه ایجاب میکند با تعامل دوسویه، دانشجومعلم بتواند به بهترین وجه در چهار سالی که در دانشگاه حضور دارد هم درس بخواند و هم شما همکاران محترم را الگو برای آینده معلمی خودش قرار دهد.

وی با اشاره به ظرفیت سرای دانشجویی و بعضا آسیب ها و نگرانی هایی که وجود دارد افزود: ضرورت دارد که برنامه ریزی جهت اوقات فراغت دانشجومعلم انجام شود و در این وقت طلایی که در سرا حضور دارد بتواند در هر ترم یک مهارت،  یک دانش افزایی و از مدیریت خود شما استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: این ها همان مواردی هستند که میتوان به آن پرداخت.

دکتر علی نژاد با بیان اینکه همکاران در ساماندهی دانشجو در سراها خیلی زحمت کشیدند افزود: ولی بهتر است کار را تا پایان به نحو شایسته به پیش ببریم. دکتر علی نژاد تصریح کرد: ما اطلاع داریم که بخش اعظمی از فعالیت ها را خود شما معاونین انجام می دهید از فضاسازی جهت کلیه برنامه ها  اعم از سراداری تا آموزش ها، برنامه ریزی های مختلف در تمامی زمینه ها.

وی با بیان اینکه از نظرات دانشجومعلمان استفاده کنید افزود: دانشجومحوری خوب است و این به معنای این است که از منظر دانشجو به دانشگاه بنگریم و خودمان را جای دانشجو قرار دهیم. وی ادامه داد: اینکه گفته میشود  که نظر دانشجو را اگر جویا شویم توقع او بالا می رود صحیح نیست و اگر بخواهیم به بهانه بالا رفتن توقع دانشجو برخی از کارها را انجام ندهیم در واقع ناخواسته زمینه ای را مهیا کردیم که هرگونه اظهار نظر و مطالبه دانشجو از بین برود. وی بیان کرد: اگر مطالبات دانشجویان واقع بینانه نباشد ما وظیفه داریم دانشجو را متقاعد کنیم و به حرفهایش گوش کنیم و سپس به استفاده مطلوب و هدفمند از ظرفیت ها و استعدادها تاکید کنیم.

دکتر علی نژاد با بیان اینکه امروزه شاهد نمونه های مطلوبی از تلاش دانشجومعلمان در هدف گذاری فعالیت های دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان هستیم بیان کرد: یکی از تلاش های معاونین توسعه دانشجویی، افزایش تاب آوری  به معنای توانایی مقابله با  شرایط دشوار و پاسخ انعطاف پذیر  به دشواری ها و سختی کار در این حوزه است. وی افزود: تاب آوری، مشکلات را کم نمیکند ولی به افراد این قدرت را میدهد تا با جریان مشکلات و دشواری ها حرکت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاب آوری  مهارتی آموختنی و اکتسابی است به ویژگی های افراد تاب آور از جمله

احساس ارزشمندی، مهارت حل مساله، مهارت اجتماعی و خوش بینی اشاره کرد.