Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر خنیفر در سومین جلسه هیئت امناء دانشگاه فرهنگیان البرز:

مقایسه دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه های دیگر قیاس مع الفارق است

دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در سومین جلسه هیئت امناء دانشگاه فرهنگیان استان البرزگفت: هیچ کشوری با پول، نفت و ذخایر به جایی نرسید و هرکشوری که پس از سال 1945 به جایی رسید و موفق شد، نظام تعلیم و تربیت و نظام آموزش عمومی ،قاعده هرم( آموزش ابتدای) را  مورد توجه  قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر خنیفر با اشاره به پیشینه این دانشگاه، خاطر نشان کرد: مراکز تربیت معلم در سال 57 با جمعیت 38 میلیون نفری، 100 هزار معلم تربیت می کردند، همچنین پس از انقلاب فرهنگی، تعطیلی دانشگاه ها و ظهور دستگاه های نوپدید انقلاب، نیروهای مورد نیاز کشور از تربیت معلم تامین می شد.

وی با اشاره به حضور پررنگ جامعه فرهنگیان در کشور، افزود: در کشور 36 هزار دانش آموز شهید، 4 هزار معلم و 1200 دانشجومعلم شهید داشتیم و با افتخار می گوییم معلمانی پرورش یافته اند که شهادت را انتخاب کردند.

وی با اشاره به تعطیلی 302 مرکز از 400 مرکز تاسیس شده و باقی ماندن 98 پردیس و مرکز در سراسر کشور، اظهار کرد: شیب تند کاهش پذیرش دانشجومعلم در سال های گذسته یکی از دلایل  مواجه شدن با کمبود  معلم بود.

وی با بیان اینکه مقایسه دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه های دیگر قیاس مع الفارق است، اظهار کرد: دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، کسانی هستند که حدود 30-35 سال و در طول 8 دولت در نظام آموزشی ماندگاری دارند و با حداقل حقوق با سکوت خود برای تربیت  فرزندان کشور خدمت می کند.

وی با اشاره پذیرش دانشجومعلم از بوم برای بوم، اظهار کرد: اگر به این دانشگاه زمین اختصاص داده شود و یا حمایت و کمکی در این راستا صورت گیرد، به دلیل نیاز ملی به معلم است، همچنین این استان هر سال قریب به 2 هزار فرصت شغلی پیدا می کند.

وی با اشاره به محورهای سیاستگذاری نظام های آموزشی، به صورت برنامه سوزی، برنامه روزی، برنامه ریزی، آینده پژوهی و آینده نگاری، بر مطالعه و آینده پژوهی برای موفقیت نظام آموزشی تاکید و تصریح کرد: از تربیت معلم در کشور غفلت شده است، چرا باید  اکنون با کمبود معلم مواجه باشیم  و سراغ جذب معلم از راه های جایگزین ها به جای تربیت معلم برویم.

وی با بیان اینکه در مدت حضور خود به دنبال تربیت معلم قیمتی هستم نه تربیت معلم به هر قیمتی افزود: معلم پرورش یافته در مراکز تربیت معلم کسی است که سرش را با تیغ می زند چون دانش اموز سرطانی سرکلاس دارد، کلیه خود را اهداء می کند و خود را به آتش می زند تا بچه ها را نجات دهد

وی ادامه داد: هیچ کشوری با پول، نفت و ذخایر به جایی نرسید هرکشوری که پس از سال 1945 به جایی رسید و موفق شد، نظام تعلیم و تربیت و نظام آموزش عمومی قاعده هرم (آموزش ابتدای) را  مورد توجه  قرار داد.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که معلم ما چگونه تربیت می شود، بر اهمیت حمایت از این دانشگاه در راستای توسعه کمی و کیفی آن تاکید کرد.

وی به دریافت 25 هزار ردیف پذیرش دانشجومعلم، 17 هزار ردیف جذب مهارت آموز ماده 28 و تکمیل ظرفیت در سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به میزان بازنشستگی معلم  و توسعه جمعیت دانش آموزی تا 100 سال دیگر نیاز به تربیت معلم همین است و باید با خرد جمعی و دغدغه مندی برای فردای نسل پرسشگر از این دانشگاه حمایت کرد.

تقدیم احکام اعضای هیات امناء استانی توسط استاندار، گزارش رییس دانشگاه فرهنگیان از وضعیت دانشگاه، مکان یابی و اختصاص زمین برای احداث دانشگاه و امکان سنجی میزان پذیرش دانشجو در سال آینده دستور جلسه سومین نشست هیئت امناء استانی بود.

شایان ذکر است دکتر شهبازی استاندار، مهندس ارتقایی معاون فنی و عمرانی استانداری، مهندس رضایی مدیر کل راه و شهرسازی، آقای اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و خانم عرب شاهی مدیر کل برنامه و بودجه حضور داشتند.