Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

نشست صمیمی اعضا شورای مؤسسه صنفی با رئیس دانشگاه و معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

 

به منظور ایجاد بستر مناسب  برای تقویت زمینه های مشارکت، همفکری، تصمیم سازی، برنامه ریزی و همکاری دانشجویان در امور صنفی و حفظ و پیگیری حقوق و حریم دانشجویی، با حضور رئیس  دانشگاه و معاون دانشجویی نشست مشترکی با اعضا شورای مؤسسه صنفی دانشجومعلمان سراسر کشور در تاریخ 3 بهمن ماه  برگزار شد.

در ابتدای نشست دانشجو معلمان توضیحاتی را  ارائه کردند و در ادامه دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه شوراهای صنفی در دانشگاه ها دارای نقش مهم و تاثیرگذاری هستند بیان کرد: کمیت و کیفیت دو بال حرکت مطلوب در دانشگاه است و به موازات اهمیت کمیت باید به کیفیت نیز توجه داشت.

وی ایده پردازی، نقد منصفانه با مطالعه، مشارکت و کمک در اداره مطلوب، درک شرایط فعلی، شناسایی دانشجومعلمان توانمند و ایجاد بانک اطلاعاتی از مرکز، توجیه سایر دانشجویان، راه اندازی نظام پیشنهادات، انعکاس و بیان مطالبات، آینده پژوهی، رعایت اخلاق حرفه ای، حس تعلق و افتخار به دانشگاه فرهنگیان و مسئولیت پذیری را ازجمله انتظارات دانشگاه از دانشجو معلمان دانست.

وی به دانشجومعلمان توصیه کرد: از مطالبات خود کوتاه نیایید و آن را بیان و پیگیری کنید، مدیریت دانشگاه نیز در حد توان حل مسائل و برآورده کردن انتظارات را، وظیفه خود می داند.

رییس دانشگاه فرهنگیان ترمیم بودجه، اهتمام در تببین و راه اندازی طرح دانشگاه جامع تربیت معلم 100 هکتاری در 31 استان، تاکید بر ارتقاء کیفیت در تمامی امور، کسب رضایت دانشجومعلم و تربیت معلم تراز  نظام جمهوری اسلامی را 5 مسئولیت اصلی مدیریت در دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد.

 

همچنین دکتر علی نژاد معاون دانشجویی نیز با اشاره به آموزش مهارت های دهگانه در این دوره، خاطر نشان کرد: برای نقد نیاز به مهارت است و باید آن را کسب کرد.

وی با اشاره بر افزایش پذیرش و مسائل مرتبط با آن، از دانشجو معلمان برای همکاری در این خصوص قدردانی کرد.

دکتر علی نژاد هدف و ماموریت اصلی تشکیل شورای صنفی را ایجاد فضایی بانشاط و پرتحرک،  جلب مشارکت بیشتر دانشجویان، اعضا و دبیران شورای صنفی در تصمیم سازی امور صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان و استفاده از توانمندی و پتانسیل بیشتر اعضای این شورا دانست. وی تصریح کرد: در شورای صنفی ما شاهد دانشجو معلمان آگاه به موضوعات پیرامون، آشنا به دغدغه ها و مسائل سایر دانشجویان، خودکار آمد، خلاق، شجاع و نقاد منطقی هستیم.

وی افزود: تشکیل شورای صنفی در دانشگاه ها یکی از مهم ترین مطالبات صنفی و رفاهی دانشجویان در سال های اخیر به شمار می رود چراکه با تشکیل این شورا دانشجویان می توانند دغدغه ها، پیشنهادها و درخواست های خود را مطالبه کنند و دنبال راهکارها و پیشنهاد حل مشکلات باشند.

دکتر علی نژاد با بیان اینکه دانشجویان در حال گذار به یک دوران عقلانیت معطوف به آگاهی هستند افزود:  حرکت ها و کنش های دانشجویان باید به صورت آگاهانه انتخاب شود و عقلانیت رفتاری دانشجو، در این انتخاب ها نمود پیدا کند و دانشجویان عضو شورای صنفی به خردگرایی بیشتر گرایش پیدا کنند.

 در پایان دکتر علی نژاد تاکید کرد: دبیران شورای صنفی باید بتوانند تقاضاهای دانشجویی را به شیوه درست و صحیح انتقال دهند و البته این شیوه، هنر است و در این راستا اعضای شورای صنفی باید در کنار هم فعالیت کنند زیرا تک رو بودن دور از ماهیت شورای صنفی است.