Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
معاون دانشجویی دانشگاه در بیستمین اجلاس مدیران دانشگاه فرهنگیان:

ارتقاء کیفی، اقتدار و هماهنگی به عنوان سه اصل در به ثمر رساندن فعالیت ها


معاون دانشجویی دانشگاه در بیستمین اجلاس مدیران دانشگاه فرهنگیان ضمن عرض خیر مقدم به مدیران دانشجویی دانشگاه و مسئولین استان مازندران و تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: این اجلاس با توجه به ضرورت بررسی فعالیت ها و متناسب با شرایط کنونی تشکیل شده است و نشست های این چنینی موجب ایجاد تغییر و تحولات موثری در دانشگاه فرهنگیان و حوزه دانشجویی می گردد.
وی با بیان اینکه وضعیت غیر قابل قبول رشد کمی در حوزه دانشجویی توجه همه مسئولان و دست اندر کاران را به خود معطوف داشته است افزود: از سال 91 مهار رشد کمی فضاهای مربوط به حوزه معاونت دانشجویی به عنوان یک پروژه در دستور کار مدیران قرار نگرفت.
وی کیفی سازی را گام بعدی در راستای ارتقاء سطح کیفی در سراها و فضاهای مربوط به زیست دانشجویی دانست و افزود:در معاونت دانشجویی با سه شعار محوری مواجه هستیم و پیشرفت کار را در به ثمر رساندن این سه فعالیت میدانیم. 1. ارتقاء کیفی 2. اقتدار 3. هماهنگی، که از جمله برنامه های این معاونت می باشد که موضوع رشد کیفی تا حد بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.
دکتر علی نژاد بیان کرد: مدیریت ارتقاء کیفیت فضاهای دانشجویی از جمله کلید واژه های اصلی آمایش دانشگاه فرهنگیان در معاونت دانشجویی می‎باشد. وی ادامه داد: بر این اساس لازم است نظام تصمیم سازی در دانشگاه فرهنگیان متمرکز شده و دانشگاه با محوریت در این تصمیم سازی، خرد جمعی و همفکری به سمت تصمیم گیری در ستاد برود.
وی ماموریت گرایی را به عنوان کلید واژه اصلی آمایش دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و تصریح کرد: برنامه محوری از رموز موفقیت فردی و اجتماعی همه انسان هاست که با توجه به کثرت برنامه ها ضروری است اهداف و زمینه ماموریت دانشگاه مشخص شود.
دکتر علی نژاد با تاکید بر بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نقش جوانان در پویایی این کشور بیان کرد: دانشجوی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق دینی؛ مهم ترین ظرفیّت کشور و این دانشگاه و جامعه آموزش و پرورش است که از این رو لازم است بیشتر به موضوعات مربوط به خدمات دانشجویی و رشد و توسعه دانشجو پرداخت. وی بیان کرد: ارائه خدمات دانشجویی موضوع حائز اهمیت است که شامل موضوعات مختلفی از جمله اسکان، تغذیه، سلامت، مهارت افزایی، میهمانی و انتقال، رفاه دانشجویی، تندرستی و نشاط سازی دانشجومعلم، فضاها و تجهیزات ورزشی و ... می شود.
وی در ادامه گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه دانشجویی پرداخت و عنوان کرد: برنامه های انجام شده در حیطه های بالندگی؛ الگوها و شیوه هانامه ها و تفاهم نامه ها؛ راه اندازی سامانه ها و بانک های اطلاعاتی، نشریات و کتابچه ها؛ کمیته ها، کارگروه ها، نشست ها و جشنواره های متعدد و ... می باشد.
دکتر علی نژاد با تاکید بیانات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از این رو آسیب شناسی فعالیت ها و برنامه های حوزه دانشجویی در این زمان اقدامی سازنده است. وی سه موضوعی که همواره به آن تاکید دارد را تندرستی و امنیت، امر به ورزش و جذابیت و کیفیت غذای دانشجویی دانست و بیان کرد : در آسیب شناسی برنامه ها، موضوعاتی از قبیل ارتقای سطح سواد دانشجو معلمان در زمینه بهداشت، تغذیه و ورزش، افزایش سطح بهداشت فردی، جمعی و پیشگیری از بیماری های واگیردار، تعامل و ارتباط موثر مدیران با دانشجو معلمان، عدم استفاده ابزاری از شورای انضباطی، گزینش و حراست، ارتقای سطح رضایت مندی دانشجو معلمان از خدمات دانشجویی و ارائه بهینه، توجه به نیازها و نظرات دانشجو معلمان در خصوص تغذیه و بهداشت، ارتقای حس ارزشمندی، عزت به نفس و توانایی های روانی، حرکتی و جسمی دانشجو معلمان، برقراری ارتباط و تبادل تجارب مشترک دانشجو معلمان دانشگاه با دانشجویان سایر دانشگاه ها، کنترل شرایط آموزشی و زیستی دانشجو معلمان با هدایت به مراکز مشاوره ای، اولویت استفاده دانشجو معلمان از فضاها و اماکن ورزشی را حائز اهمیت است.