Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر علی نژاد در کارگروه آسیب شناسی معاونت دانشجویی:

تندرستی و امنیت دو شرط اصلی در ارتقاء و پیشرفت

دکتر علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه، در کارگروهی که به منظور بحث و تبادل نظر و بیان نتایج بررسی آسیب ها و چالش های معاونت دانشجویی برگزار شده بود،  کیفی سازی را گام مهم در راستای ارتقاء سطح خدمات در سراها و فضاهای مربوط به زیست دانشجویی دانست و افزود: در معاونت دانشجویی با سه شعار محوری مواجه هستیم و پیشرفت کار را در به ثمر رساندن این سه فعالیت میدانیم. ارتقاء کیفی، اقتدار و هماهنگی

در این نشست، دکتر علی نژاد مدیریت ارتقاء کیفیت فضاهای دانشجویی را از جمله کلید واژه های اصلی آمایش دانشگاه فرهنگیان در معاونت دانشجویی دانست و بیان کرد: بر این اساس لازم است نظام تصمیم سازی در دانشگاه فرهنگیان متمرکز شده و دانشگاه با محوریت خرد جمعی و همفکری به سمت تصمیم گیری در ستاد برود.

وی داشتن برنامه محوری را از رموز موفقیت فردی و اجتماعی همه انسان مطرح و بیان کرد: با توجه به کثرت برنامه ها ضروری است اهداف و زمینه ماموریت دانشگاه در هر حوزه ای مشخص شود.

دکتر علی نژاد با تاکید براینکه باید برای برداشتن گام های استوار در آینده، گذشته را درست شناخت افزود: از این رو آسیب شناسی فعالیت ها و برنامه های حوزه دانشجویی در این زمان اقدامی سازنده است. 

معاون دانشجویی در ادامه با تبیین آسیب شناسی این معاونت، تندرستی و امنیت را دو شرط اصلی در ارتقاء و پیشرفت دانست و گفت: امر به ورزش در مین دانشجو معلمان به اندازه امر به تحصیل جدی است.

 

در این کارگروه چالش های پیش رو و راهکارها به شرح زیر بیان شد:

 

.     ارتقای سطح سواد دانشجو معلمان در زمینه بهداشت، تغذیه و ورزش. 

.    افزایش سطح بهداشت فردی، جمعی و پیشگیری از بیماری های واگیردار .   

.    تعامل و ارتباط موثر مدیران با دانشجو معلمان .

.    استفاده ابزاری از  شورای انضباطی، گزینش و حراست. 

.    ارتقای سطح رضایت مندی دانشجو معلمان از خدمات دانشجویی و ارائه بهینه. 

.    توجه به نیازها و نظرات دانشجو معلمان در خصوص تغذیه و بهداشت .

.    تلاش برای ارتقای حس ارزشمندی، عزت به نفس و توانایی های روانی، حرکتی و جسمی دانشجو معلمان. 

.    برقراری ارتباط موثر و تبادل تجارب مشترک دانشجو معلمان دانشگاه با دانشجویان سایر دانشگاه ها. 

.    استفاده از فضاها، امکانات، تجهیزات و ظرفیت های سایر نهاد ها.

.    ایجاد امید و نشاط  بین دانشجو معلمان و پیشگیری از بروز اورژانس های روانی .

.    توجه به تجربیات زیست دانشجو معلمان و تفاوت های فردی. 

.    کنترل شرایط آموزشی و زیستی دانشجو معلمان با هدایت به مراکز مشاوره ای. 

.     اولویت استفاده دانشجو معلمان از فضاها و  اماکن ورزشی (برون سپاری).