دکتر علی نژاد در کارگروه آسیب شناسی معاونت دانشجویی:
تندرستی و امنیت دو شرط اصلی در ارتقاء و پیشرفت
دکتر علی نژاد معاون دانشجویی دانشگاه، در کارگروهی که به منظور بحث و تبادل نظر و بیان نتایج بررسی آسیب ها و چالش های معاونت دانشجویی برگزار شده بود، کیفی سازی را گام مهم در راستای ارتقاء سطح خدمات در سراها و فضاهای مربوط به زیست دانشجویی دانست و افزود: در معاونت دانشجویی با سه شعار محوری مواجه هستیم و پیشرفت کار را در به ثمر رساندن این سه فعالیت میدانیم. ارتقاء کیفی، اقتدار و هماهنگی
در این نشست، دکتر علی نژاد مدیریت ارتقاء کیفیت فضاهای دانشجویی را از جمله کلید واژه های اصلی آمایش دانشگاه فرهنگیان در معاونت دانشجویی دانست و بیان کرد: بر این اساس لازم است نظام تصمیم سازی در دانشگاه فرهنگیان متمرکز شده و دانشگاه با محوریت خرد جمعی و همفکری به سمت تصمیم گیری در ستاد برود.
وی داشتن برنامه محوری را از رموز موفقیت فردی و اجتماعی همه انسان مطرح و بیان کرد: با توجه به کثرت برنامه ها ضروری است اهداف و زمینه ماموریت دانشگاه در هر حوزه ای مشخص شود.
دکتر علی نژاد با تاکید براینکه باید برای برداشتن گام های استوار در آینده، گذشته را درست شناخت افزود: از این رو آسیب شناسی فعالیت ها و برنامه های حوزه دانشجویی در این زمان اقدامی سازنده است.
معاون دانشجویی در ادامه با تبیین آسیب شناسی این معاونت، تندرستی و امنیت را دو شرط اصلی در ارتقاء و پیشرفت دانست و گفت: امر به ورزش در مین دانشجو معلمان به اندازه امر به تحصیل جدی است.
در این کارگروه چالش های پیش رو و راهکارها به شرح زیر بیان شد:
. ارتقای سطح سواد دانشجو معلمان در زمینه بهداشت، تغذیه و ورزش.
. افزایش سطح بهداشت فردی، جمعی و پیشگیری از بیماری های واگیردار .
. تعامل و ارتباط موثر مدیران با دانشجو معلمان .
. استفاده ابزاری از شورای انضباطی، گزینش و حراست.
. ارتقای سطح رضایت مندی دانشجو معلمان از خدمات دانشجویی و ارائه بهینه.
. توجه به نیازها و نظرات دانشجو معلمان در خصوص تغذیه و بهداشت .
. تلاش برای ارتقای حس ارزشمندی، عزت به نفس و توانایی های روانی، حرکتی و جسمی دانشجو معلمان.
. برقراری ارتباط موثر و تبادل تجارب مشترک دانشجو معلمان دانشگاه با دانشجویان سایر دانشگاه ها.
. استفاده از فضاها، امکانات، تجهیزات و ظرفیت های سایر نهاد ها.
. ایجاد امید و نشاط بین دانشجو معلمان و پیشگیری از بروز اورژانس های روانی .
. توجه به تجربیات زیست دانشجو معلمان و تفاوت های فردی.
. کنترل شرایط آموزشی و زیستی دانشجو معلمان با هدایت به مراکز مشاوره ای.
. اولویت استفاده دانشجو معلمان از فضاها و اماکن ورزشی (برون سپاری).