Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
دکتر نوزری در سومین دوره بالندگی روسای شورای انضباطی بدوی پردیس ها:

اولین رسالت شوراهای انضباطی پاسداشت و حراست و حفاظت از دانشگاه است

دکتر نوزری در سومین دوره بالندگی روسای شورای انضباطی بدوی پردیس ها  با بیان اینکه شورای انضباطی شورای بسیار حساسی است؛ عنوان کرد: باید این سؤال را از خودمان بپرسیم که چرا این وظایف مربوط به شورای انضباطی را به بیرون منتقل نمی کنیم؛ چرا تلاش داریم  تخلفات دانشجویی را به بیرون ارجاع ندهیم؛ وی ادامه داد: در واقع یک هدفی وجود داشته که شورای انقلاب فرهنگی  این وظیفه خطیر را به شورای انضباطی واگذار کرده و ما هم در کنار شما هستیم که این کار به نحو مناسب تری انجام شود.

دکتر نوزری اولین رسالت شوراهای انضباطی را پاسداشت و حراست و حفاظت از دانشگاه دانست و تصریح کرد: هیچ دانشگاهی در دنیا نمی تواند نام و آوازه پیدا کند و پیشرفت کند مگر اینکه کیفیتش حفظ شود؛ وی افزود: کمیت ها خوب هستند اما اصل کیفیت است و کیفیت برمی گردد به نیروهایی که دانشگاه ها تربیت می کنند.

وی ادامه داد:  در دانشگاه فرهنگیان قرار است نیرویی را تربیت کنید که نیروهای آینده کشور را تربیت می کنند درنتیجه وقتی شورای انضباطی می شود حراست و پاسداشت از دانشگاه که کیفیت است و اون هم محصولش نیروی انسانی است که برای شما همان معلمان هستند درنتیجه وظیفه شما سنگین تر است.

وی افزود: بحث مهم دیگرحمایت و هدایت از فردی است که دچار تخلف می شود، جرم و گناه نمی کند ولی تخلف می کند و از یک ضابطه ای خارج می شود که طبیعتاً به چند دلیل اتفاق می افتد؛ یکی عدم آگاهی به ضوابط و مقررات، خیلی وقت ها در خیلی از دانشگاه ها همین بحث تقلب به دلیل اینکه اطلاع رسانی کافی نشده است مشکلات زیادی هم برای دانشگاه و هم برای دانشجو درست کرده است.

وی ادامه داد: درست است که در بحث آموزشی هدف حفظ کیفیت است و خط قرمز ما است و حتماً باید رعایت شود اما در سایر مسائل مثل اداری و سیاسی و اخلاقی، ممکن است یک دانشجو با یکی از همکاران در دانشگاه برخورد بدی داشته باشد؛ هدفمان این است که به او یاد بدهیم چگونه رفتار کند. اینجاست برخورد انضباطی ما باعث نشود که این معلمی که تربیت می کنیم در آینده بلایی سر دانش آموزانش بیاورد.

وی بیان کرد: گاهی اوقات تقلب جنبه روانی دارد گاهی اوقات جنبه تربیت خانوادگی دارد، اصلاً این فرد مشکلش مشکل درس خواندن نیست بلکه دوست دارد تقلب کند یا آموزش دیده که برای رسیدن به هدفش بهتر است تقلب کند. دکتر نوزری افزود: تقلب فقط برای بچه های تنبل هم نیست؛ گاهی اوقات رقابت شدید برای شاگرد اولی موجب تقلب می شود.

وی تاکید کرد: یکی از بحث هایی که داریم این است که حتماً همکاران در شورای انضباطی با دوستان در مراکز مشاوره و دفاتر مشاوره همکاری نزدیکی داشته باشند اگر تشخیص دادند دانشجوی متقلب یا متخلف نیاز به مشاوره دارد حتماً این کار انجام شود.

دکتر نوزری افزود: در رسیدگی ها حتماً اگر متوجه شویم دانشجوی ما مشکل روان شناختی دارد حتماً برخورد ما متفاوت خواهد بود. وقتی شروع می کنیم به رسیدگی به یک پرونده به جنبه های هدایتی و حمایتی از دانشجو هم نگاه کنیم. وی گفت: البته در بحث های آموزشی اصلاً کوتاه نیایید چراکه می تواند تبعات بدی در مجموعه داشته باشد.

دکتر نوزری ادامه داد: وقتی دانشجویی تقلب می کند حتماً ابتدا سیستم خود را بررسی کنید. خیلی وقت ها افراد از قوانین اطلاع ندارند و با حقوق خود آشنا نیستند و به دلیل این عدم آگاهی یک سری اتفاقاتی روی می دهد. اول بررسی کنیم آیا در خصوص تقلب و مصادیق آن و سایر تخلفات اطلاع رسانی کافی به دانشجویان انجام گرفته یا خیر.

دکتر نوزری در ادامه به نحوه تشکیل پرونده و انجام درست روند آن اشاره کرد و افزود: از مرحله ای که دانشجو را احضار کنیم، تا نحوه اطلاع رسانی  و صدور حکم؛ باید اجازه اعتراض را به همه بدهیم هرچند که بدانیم متخلف است، وی ادامه داد: اعتراض را کتبی دریافت کنید تا وارد بحث های دیگر نشوید.

در پایان دوره روسای انضباطی با طرح پرسش در خصوص مفاد شیوه نامه انضباطی، روند کارها و سایر موارد مربوطه پرداختند و دکتر نوزری و دکتر علی نژاد و آقای آقاخانی پاسخ دادند.