Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+
به همت معاونت پژوهشی و فناوری برگزار شد:

دوره آموزشی- کارگاهی چگونگی تدوین کتب درسی دانشگاهی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در راستای تهیه و تولید محتوای آموزشی در قالب کتاب درسی و منطبق با برنامه های جدید درسی، کارگاه چگونگی تدوین کتب درسی دانشگاهی در روز های چهاردهم و پانزدهم اسفند  1397در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

در این دوره آموزشی دکتر تهمینه بازگیر ابراز امیدواری کرد: حمایت های علمی و پژوهشی  در این زمینه و برگزاری این دوره ها برای تمام اساتید هم به صورت مقدماتی و هم به صورت تکمیلی ادامه یابد.

در ادامه اسماعیل اولی مدیر پشتیبانی تولید علم بومی گفت: تلاش ما براین است که این دوره ها به نحو احسن ودر سطوح مختلف برگزار شده و خروجی مطلوبی در جهت تألیف و تولید محتوای آموزشی و کتب درسی دانشگاهی بر اساس نیازهای دانشگاه داشته باشیم.

وی یادآور شد: دوره های خوبی هم در زمینه تألیف و هم در زمینه ترجمه طراحی و تدارک دیده شده است که انشاءالله در سال 1398 برگزارخواهد شد.

مدیرپشتیبانی تولیدعلم بومی، با بیان اینکه ما باید در این دوره ها افق را بالاتر ببینیم اظهار کرد: باید برگزاری این دوره ها منجر به این شود که ما در تألیف وترجمه کتب درسی دانشگاهی به یک برون داد مطلوبی برسیم که منافع آن هم برای اساتید وهم برای موفقیت دانشگاه مثمرثمرباشد بنابراین ما بایدبستر لازم را آماده، تا به آن افق و برون داد مطلوب وموردنظر برسیم و این کار منوط به برگزاری مطلوب و در سطوح مختلف این گونه دوره هاست.

 اولی در پایان ابراز امیدواری کرد: فاصله و مرز بین اساتید و دانشگاه در تدوین وتولید محتوای آموزشی و درسی به حداقل برسد و درآینده شاهد حضور حداکثری اساتید و اعضای هیأت علمی در عرصه  تأمین وتولید کتب درسی مورد نیاز دانشگاه بر اساس سرفصل ها باشیم.

در ادامه سید صاحب موسوی رئیس گروه پشتیبانی تولیدعلم بومی با ابراز امیدواری نسبت به این که بتوانیم از این دوره ها حداکثربهره وری را داشته باشیم در مورد جزئیات وهدف از برگزاری این دوره که دومین دوره آموزشی – کارگاهی چگونگی تألیف کتب دانشگاهی در سال جاری می باشد مطالبی را ارائه نمود.

وی گفت: هدف از این کارگروه ها تولید محتوای آموزشی بر اساس سرفصل­ها ونیازهای درسی دانشگاه است که تعدادی از اساتید و سرگروه ها و اعضای  این کارگروه ها در این دوره نیزحضور دارند که این نشان از اهمیت این گونه دوره ها دارد.

درادامه دکتر محمد آرمند دانشیار پژوهشکده علوم انسانی«سمت» و مدرس این دوره، پس از معرفی هریک از اساتید حاضردر جلسه، بحث وتدریس خودرا در با این موضوع  ویژگی ها یک کتاب خوب و یک کتاب باید چگونه نوشته شود؟شروع کرد ودر این زمینه گفت: ما در این دوره تلاش خواهیم کرد که  مهمترین نکات جهت تدوین کتب درسی را ارائه دهیم ومجموعه بحث مان را از برنامه ریزی اولیه جهت تدوین کتاب که از کجا شروع کنیم و چگونه یک طرح نامه خوب برای تألیف کتب دانشگاهی داشته باشیم آغاز و سپس به مبانی تألیف کتب از دومنظر مبانی فلسفی و روانشناسی اشاره خواهیم کردودر پایان نحوه ارجاعات و منابع را بازگوخواهیم کرد.