در راستای تکریم از مدیران ومعلمان راهنمای درس کارورزی صورت گرفت:

حضور جمعی از مدیران دانشگاه و آموزش وپرورش در مدرسه ابتدایی شاهد فجر منطقه سه تهران

 

 

مدیران کل حوزه معاونت آموزشی دانشگاه به همراه مدیریت امور پردیس های استان تهران، معاون آموزشی استان ، سرپرست و معاون آموزشی نسیبه ،ازدبستان دخترانه شاهد فجر منطقه سه تهران که مجری برنامه کارورزی دانشگاه  فرهنگیان استان تهران است بازدید کردند.

در این بازدید که خانم دکترماجدی، رییس منطقه 3 آموزش پرورش شهر تهران، خانم صباغ معاون پژوهشی منطقه 3 و خانم طوفان مدیر دبستان فجر نیز حضور داشتند، دکتر انصاری راد مدیر امور پردیس های استان تهران با تشکر از همکاری  صمیمانه آموزش وپرورش با دانشگاه فرهنگیان در امر کارورزی، حضور رهبر معظم انقلاب در پردیس نسیبه  دانشگاه فرهنگیان را شروع توفیقات امسال دانشگاه برشمرد و وظیفه مهم دانشگاه بعد از پذیرش 24هزار نفر دانشجو معلم کارشناسی و 17 هزار مهارت آموز را آماده سازی آنها برای ورود به آموزش و پرورش دانست، که این امر بدون ایجاد موقعیت های یادگیری در درس کارورزی کامل نخواهد بود. وی اظهار امیدواری کرد: ارتباط دوسویه میان دانشگاه و مدارس طی دروس کارورزی 1 تا 4 منجر به کسب شایستگی و صلاحیت های حرفه ای دانشجو معلمان گردد.

خانم دکتر ماجدی، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه 3 نیز با تاکید بر حفظ شور و شوق دانشجو معلمان برای ورود به کلاس درس، پیوند بین دانشگاه و آموزش و پرورش را عامل رشد و اعتلای تربیت نسل آینده دانست. وی این پیوند را ارتباطی دوسویه نامیدکه در آن معلمان از طریق دانشجو معلمان با فناوریها و روشهای جدید آموزش آشنا می شوند و دانشجو معلمان نیز با یک مدل مناسب به تمرین کلاس داری و تدریس می پردازند.

در ادامه دکتر مشهدی، مدیر کارورزی ومدارس وابسته دانشگاه ضمن قدر دانی از مدیریت آموزش وپرورش منطقه سه تهران  وهمکاران ایشان   به علت همکاری با دانشگاه ،از حضور در مدرسه  شاهد فجر ایراز خرسندی کرد وگفت: در ترم جاری  1800 نفر از اساتید محترم در 10000 مدرسه با همکاری  19000 معلم  راهنما و 10000 مدیر راهنما، درس و برنامه کارورزی 22000 هزار دانشجو معلم را  اجرا می نمایند  که صمیمانه از تلاش خالصانه این همکاران ارجمند سپاسگزاری می نمایم. وی  افزود مقدمات  اجرای دوره های ضمن خدمت 15 ساعته برای مدیران و معلمان  راهنما در طرح کارورزی انجام شده است.

دکتر بازگیر، سرپرست پردیس نسیبه نیز با توجه به تجارب سالهای گذشته یادگیری تعاملی بین دانشجو معلمان و معلمان مدارس را کلید حل مشکلات موجود برشمرد. وی بر تدوین شیوه هایی برای الزام و ترغیب معلمان و مدیران محترم راهنما برای آشنایی به اصول کارورزی تاکید کرد و از مواردی مثل صدور ابلاغ معلم راهنما و گواهی مدرسی برای معلمان مدارس، تهیه بسته های آموزشی در دانشگاه و انعقاد تفاهم نامه هایی میان مدیران کل آموزش پرورش با مدیران استانی دانشگاه نام برد.

دکتر سمیعی مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از این بازدید گفت: تداوم این بازدید ها می تواند زمینه ساز تکریم بیشتر مدیران ومعلمان محترم راهنما در مدارس  مجری برنامه کارورزی گردد که این  همکاری با دانشگاه ایثارگرایانه است .

دکتر رحیمی مدیر بهسازی منابع انسانی دانشگاه نیز از آمادگی این مدیریت برای اجرای دوره دانش افزایی استادان، مدیران ومعلمان راهنما ی درس کارورزی خبر داد.

خانم طوفان  مدیر مدرسه شاهد این روز را روز پرافتخاری برای دبستان فجر دانست. و خاطر نشان کرد سعی می کنیم در انگیزه بخشی به دانشجو معلمان بسیار کوشا باشیم.

در ادامه  حاضرین به بازدید از کلاس چهارم دبستان با حضور دانشجو معلم کارورز و معلم  راهنما پرداختند.

 


نظرات کاربران