Sorry! your web browser is not supported;

Please use last version of the modern browsers:

متاسفانه، مروگر شما خیلی قدیمی است و توسط این سایت پشتیبانی نمی‌شود؛

لطفا از جدیدترین نسخه مرورگرهای مدرن استفاده کنید:



Chrome 76+ | Firefox 69+

با حضور دکتر مهرمحمدی برگزار شد:
اولین جلسه ی مسؤولان کارگروه های برنامه ریزی دانشگاه فرهنگیان

اولین جلسه ی مسؤولان کارگروه های باز نگری سرفصل های درسی به ریاست دکتر مهر محمدی،  سرپرست  دانشگاه فرهنگیان،  شنبه، 24/3/93، با دستور کار بررسی « چارچوب بازنگری سرفصل های درسی» برگزار شد.

در این جلسه، دکتر مهر محمدی،  با تأکید بر ضرورت تقویت بنیه دانش نظری در حوزه برنامه درسی، خاطر نشان کرد: سرفصل های درسی باید از غنای تئوری لازم برای یک دانشگاه، برخوردار گردد.

 وی، در ادامه ی سخنان خود، با تشریح چالش های موجود در تحقق بازنگری سرفصل های درسی، فعالیت های کنونی دانشگاه فرهنگیان را نیازمند تحول دانست و تصریح کرد: باید هر چه زودتر برای دانشجو معلمانی که مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند، برنامه های مناسبی برنامه ریزی و اجرا گردد. 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، چالش مهم دیگر در امر تحقق بازنگری سرفصل های درسی را  عدم قطعیت ها برشمرد و   چگونگی استقرار سند تحول و ساختار جدید برای دوره های  تحصیلی و همچنین تغییرات احتمالی نیازهای آموزش و پرورش در تربیت معلم را، از جمله محدودیت ها برای تصمیم گیری در حوزه ی برنامه درسی دانست.

دکتر مهر محمدی، با اشاره به تلاش های فشرده و چندین ماهه ی گروه تدوین طرح کلان برنامه درسی تربیت معلم، گفت:  به مدد این کوشش ها، اکنون چارچوب و نقشه ی مناسبی برای فعالیت کارگروه ها فراهم آمده است.

وی، در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد: با اهتمام مسؤولان و اعضای کارگروه ها، تغییر و تحولات مورد انتظار در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان، در تابستان، محقق شود.

در این جلسه، دکتر ساکی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان؛ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج)، به بیان ضرورت و اهمیت بازنگری سرفصل های درسی در دانشگاه فرهنگیان و جایگاه کارگروه ها در ساختار  معاونت آموزشی پرداخت .

همچنین دکتر موسی پور، سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه، به ارائه دستاوردهای گروه تدوین طرح کلان برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان پرداخت و براساس برنامه شایسته محور، شایستگی های حرفه ای معلمان را در  پنج بعد علمی، تربیتی، محتوایی -تربیتی، عملکردی و عمومی تشریح کرد.

در ادامه ی جلسه، مسؤولان کار گروه های بازنگری درسی، نظرات و پرسش های خود را  پیرامون چارچوب مورد نظر، ارائه کرده و پس از بحث و بررسی مقرر شد، ویرایش اصلاحی تهیه و در  دومین جلسه ی مسؤولان کارگروه ها، طی هفته آینده ارائه شود.