دکتر مهر محمدی در دومین نشست مدیران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان:
تدوین مراحل نهایی سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان برای ارائه به هیأت امناء
دکتر مهر محمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، صبح دوشنبه 27/3/93، در دومین نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه با اشاره به تهیه پیش نویس برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان، اصلاح لحظه به لحظه این پیش نویس را از ویژگی های خاص آن دانست و تأکید کرد: پیش نویس برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان، تهیه شده است و با تبادل نظر و خرد جمعی بزودی در جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان که در چند روز آینده برگزار خواهد شد، ارائه خواهیم داد.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر ماهیت تربیتی و مأموریت گرا بودن دانشگاه فرهنگیان و به ویژه تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) بر اهمیت و جایگاه این دانشگاه و لزوم تدوین برنامه های مناسب در راستای اجرای منویات معظم له، گفت: یکی از اهداف و راهبردهای کلان مورد نظر در سند دانشگاه، تقدم رویکرد تربیتی در کنار رویکرد آموزشی و پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان است.
وی با اشاره به گذشت سه نیم سال تحصیلی از زمان تأسیس دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: امیدوارم در فصل تعطیلات تابستان، فرصتی ایجاد شود تا تمام همکاران دانشگاه فرهنگیان، با تفکر، تعامل و رایزنی، خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید و تلاش مطلوب در ابعاد مختلف، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و پشتیبانی در مهر ماه آماده سازند.
دکتر مهر محمدی، دستور کار دومین نشست با مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان را برنامه راهبردی دانشگاه خواند و با اشاره به برگزاری اولین نشست در چند ماه قبل، تصریح کرد: درآن جلسه، مدیران محترم از اقدامات و برنامه های پیش رو گزارشات مفیدی داده اند.
دکتر مهرمحمدی، با اشاره به حدیث امام علی(ع) در خصوص خسران فردی که دو روز از زندگیش یکسان باشد اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله روزها و سال هایمان با یکدیگر برابر نباشد تا بتوانیم گام های بلند تری به سمت اهداف مورد نظر برداریم.
دکتر مهرمحمدی، با تقدیر و تشکر از زحمات مسؤولین برگزار کننده ی برنامه ی فرهنگی و سیاحتی ویژه جانبازان بالای 50 درصد دانشگاه، که هفته ی گذشته در استان مازندران برگزار شد، ضمن ارج نهادن به مقام شامخ ایثارگران، بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه ویژه به جایگاه این سرمایه ها و اسناد ارزشمند انقلاب اسلامی تأکید کرد.
دکتر مهر محمدی اقدام برای برگزاری این اردو را، گام کوچکی در راستای ارج نهادن به مقام و ارزش والای آنان دانست.
در این جلسه، دکتر کیانی، معاون نظارت دانشگاه، با اشاره به تشکیل معاونت نظارت، ارزشیابی و تضمین کیفیت برای اولین بار در بین دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان، خاطر نشان کرد: امیدواریم این معاونت جدید، سرمشق و الگویی برای دیگر دانشگاه ها در بهبود کیفیت باشد.
وی، با تشریح ساختار فعلی نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: بالندگی تمام شاغلین در سازمان مرکزی بر مبنای علمی و شیوه های جدید، از مهم ترین اهداف می باشد.
کیانی موضوع نظارت و ارزیابی در دانشگاه فرهنگیان را در رأستای تعالی و تکمیل کیفیت این دانشگاه دانست و از برگزاری کارگاه های آموزشی، با همکاری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در تابستان سال جاری خبر داد.
در ادامه جلسه، پیش نویس برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مطالبی همچون، بستر سازی تولید و بهره گیری از محتواهایی که امر یاددهی و یادگیری داشته باشد؛ استفاده از تجارب و نظرات دانشگاه های مطرح کشور در تهیه برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان ؛ تأکید بر ضرورت استفاده از ict و نقش آن در ایجاد خلاقیت؛ لزوم نگاه به ابعاد مختلف فرهنگ بومی در هر استان؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ توسعه تربیت بدنی به عنوان شایستگی معلمی و تأکید بر مدیریت افکار عمومی و شناساندن نقش، جایگاه و ماموریت ویژه دانشگاه فرهنگیان به نخبگان کشور، بیان شد.
بنا به این گزارش، فراهانی، مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه فرهنگیان در ابتدای این نشست گفت: اشتراک نظرات، تعامل و اطلاع رسانی از فرآیند تصمیمات و اقدامات بزرگی که در قالب تدوین سند راهبردی دانشگاه صورت گرفته از جمله اهداف برگزاری این نشست می باشد.
وی، با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته در دانشگاه فرهنگیان؛ ایجاد انگیزه بیشتر و استفاده از نظرات، انتقادات و آسیب شناسی فعالیت ها، را از جمله محسنات این اطلاع رسانی دانست.
فراهانی با تشریح اقدامات انجام شده در دوره جدید و ارتقاء کمی و کیفی برنامه ها در ابعاد مختلف؛ تجهیز امکانات و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز؛ معارفه 23 مدیر پردیس ها و مراکز آموزش عالی با مدرک دکتری؛ تخصیص ردیف بودجه تعمیر برای اولین بار و توسعه زیربنای آموزشی در استانها در بهترین نقاط کشور با حمایت مدیران ارشد استانی را از جمله برنامه های صورت گرفته خواند.