بازدید معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان از پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان یزد

دکتر خاکی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان، سه شنبه 27 فروردین 98 در سفر به استان یزد، از بخش های مختلف پردیس های فاطمه الزهرا (س) و شهیدان پاک نژاد بازدید کرد.

در این بازدید دکتر دهقان منشادی مدیر امور پردیس ها و حجت الاسلام و المسلمین تولایی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان یزد حضور داشتند، معاون طرح و برنامه و توسعه منابع  در نشست هایی صمیمی و جداگانه با کارکنان پردیس های فاطمه الزهرا (س) و شهیدان پاک نزاد به دغدغه های آنان پاسخ داد.

در این جلسه پس از قدردانیِ دکتر دهقان منشادی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان از تلاش های دکتر خاکی در رفع کمبودها و مسائل، حاضرین به بیان مهم ترین دغدغه ها در حوزه کاری خود، از جمله: تعیین وضعیت نیروهای مامور، قراردادی و شرکتی؛ وضعیت ساختمان ها و خوابگاه های دانشگاه؛ مشخص شدن نحوه اختصاص بودجه در بخش های مختلف خصوصا حوزه فرهنگی؛ تعیین وضعیت هیئت علمی ها؛ جذب نیرو؛ کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی و ورزشی و توجه به برنامه های تفریحی برای کارکنان پرداختند.

 

دکتر خاکی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و پاسخگویی به سؤالات حاضرین در جلسه، با بیان اینکه تمام تلاش این بوده که دانشگاهی سرشار از علم، دانش و افراد توانمند داشته باشیم و معلمانی توانمند و افتخار آفرین تربیت کنیم، خاطر نشان کرد: باید دوستی ها، الفت و تفاهم در این دانشگاه رواج داده شود، باید سعی کنیم در هر جمعی که از دانشگاه فرهنگیان نام برده می شود از رسالت این دانشگاه سخن بگوییم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: رویکرد خاص و مبتنی بر نظم و پاسخگویی سریع و چابکی در کارها داشته باشیم.

 معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از سخنان خود از بازنگری در آیین نامه های دانشگاه، تخصیص اعتبارات سال 97 و بحث انگیزه دادن به نیروهای قراردادی و مأموران و تلاش برای حل مسائل آنان سخن گفت و بر ضرورت صرفه جویی و مدیریت هزینه ها تأکید کرد.

وی با تاکید بر توجه به شایسته سالاری در مباحث اداری، مأموریت این دانشگاه را  مأموریت ویژه ای دانست که کارکنان باید برای انجام آن تعهد سازمانی بسیار بالایی داشته باشند تا آن مأموریت به درستی انجام شود و افزود: دانشگاه نیاز به فضایی دارد که بتواند هدف بزرگ پرورش انسان ها برای نسل های آینده را پیگیری کند. برای درست شدن اقتصاد، فرهنگ، نظم و نظام، اخلاق و ... باید معلمان خوبی تربیت کنیم.

دکتر خاکی با بیان این که یکی از مشکلات، کمی آگاهی بسیاری از کارکنان نسبت به قوانین و مقررات است، اظهار کرد: شناخت قانون یکی از مواردی است که تلاش می کنیم در این دانشگاه به آن دست یابیم.

دکتر خاکی گفت: بهترین و پاک ترین دستگاه، دانشگاه فرهنگیان است. همه باید تلاش کنیم از این حریم خوب و مقدس، پاسداری کنیم.

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: باید گفتگو و رویکرد، ارتباطات همه مدیران و کارکنان هم خیرخواهانه باشد و هم سازنده و حمایتی، همانگونه که خوشبختانه تا امروز این اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: در سال 98 بودجه ها بر اساس نیازها و برنامه های استان ها و معاونت ها بسته خواهد شد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به بیان مطالبی در خصوص  ساماندهی اعتبارات دانشگاه در سال های اخیر؛ کسر 45 درصد حقوق دانشجو معلمان توسط آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده؛ عدم آگاهی استادان و کارکنان از مقررات دانشگاه؛ افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه با توجه به افزایش جذب دانشجو معلم؛ بحث جذب هیئت علمی و پیگیری وضعیت نیروهای قراردادی برای تبدیل وضعیت پرداخت.


نظرات کاربران