پنجمین دوره همایش روانشناسی مثبت نگر در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برگزار شد

پنجمین همایش ملی تازه های روان شناسی مثبت نگر با حمایت معاونت دانشجویی سازمان مرکزی در پردیس شهید بهشتی هرمزگان برگزار گردید​.
در ابتدای همایش روانشناسی مثبت نگر، دکتر ضیائی مدیریت امور پردیس های استان هرمزگان و رییس همایش، تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان هرمزگان برنامه های هدفمندی برای فعالیت های پژوهشی و گردهمایی های علمی دارد و هر ساله برای رشد کیفی آن ها، برنامه ریزی و اقدام می نماید.

دکتر منوچهر ضیایی در ادامه ضمن قرائت پیام معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان دکتر علی نژاد و قدردانی از حمایت های سازمان مرکزی، اداره کل مشاوره، بهداشت و سلامت گفت: کشف استعدادهای متفاوت دانش آموزان و تلاش برای بارور کردن آن ها و شکوفائی خلاقیت ها و توجه به مسائل روحی و روانی آنان، حوزه روان شناسی مثبت نگر را پر اهمیت کرده است.
در ادامه  دکتر سید عبدالوهاب سماوی به عنوان دبیرعلمی همایش، در خصوص روند داوری مقالات و فرایندهای علمی مربوط به همایش گزارش داد.

وی با اشاره به ۱۲۸ مقاله ارسال شده به دبیرخانه که بر اساس محورها و استاندارهای علمی تعریف شده خاطر نشان کرد:  تعداد ۸۳ مقاله پذیرش نهایی گردید، تنوع جغرافیایی مقالات به بهترین شیوه ممکن تأمین شده بود و از همه استان های کشور مقاله دریافت شده است.
در ادامه فرایند ارائه مقالات آغاز و پس از دو ارائه،  دکتر رضا برومند از اساتید برجسته روانشناسی به عنوان سخنران مهمان در مورد آینده روانشناسی مطالبی را ارائه کرد.

در مجموع تعداد ۶ مقاله به صورت شفاهی ارائه شدند و پس از آن نیز کارگاه آموزشی نقش تفکر مثبت در روانشناسی، توسط دکتر پاکار برگزار شد.
شایان ذکر است، دبیرخانه همایش تلاش خواهد نمود تا فرایند اجرایی ششمین دوره همایش را در یک ماه آینده آغاز نماید
.

 


نظرات کاربران