دکتر علی نژاد در جلسه اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه منعقد شده با دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

معلمان آینده بهترین گروه برای سرمایه گذاری در زمینه آموزش و فرهنگ سازی؛ و سفیران سلامت در جامعه

در راستای تفاهم نامه منعقد شده فی مابین دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه فرهنگیان، جلسه ای در خصوص بررسی اقدامات و همکاری های صورت گرفته در سال گذشته و هماهنگی و بررسی فرصت ها و زمینه های همکاری در سال جدید، روز دوشنبه 1398/2/2 در دفتر معاونت دانشجویی برگزار شد. در ابتدای جلسه، دکتر علی نژاد پس از خیرمقدم ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده جهت همکاری با دفتر تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر اهمیت کیفیت بخشی و نظارت بر تغذیه دانشجومعلمان تاکید کرد و خواستار همکاری هرچه بیشتر آن دفتر در زمینه ارتقا سطح سواد تغذیه ای در دانشگاه فرهنگیان شد. وی افزود: دانشگاه فرهنگیان  در جهت تسهیل اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه اعلام آمادگی خود را اعلام می نماید. معاون دانشجویی با بیان این موضوع که در حال حاضر 71 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: معلمان آینده بهترین گروه برای سرمایه گذاری در زمینه آموزش و فرهنگ سازی هستند و می توانند سفیران سلامت در جامعه باشند چرا که در آینده می توانند در تعلیم دانش آموزان و خانواده های آنان تاثیر بسزایی داشته باشند.

در ادامه دکتر عبدالهی، مدیرکل دفتربهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، نیز ضمن تشکر از حسن همکاری معاونت دانشجویی، اظهار امیدواری نمود که بحث بهداشت و تغذیه در برنامه درسی دانشجومعلمان گنجانده شود و بتوان گروهی از دانشجویان و همکاران دانشگاه فرهنگیان  را به عنوان "مربی" تربیت نمود.

دکتر میبدی، معاون مدیر کل مشاوره، بهداشت و سلامت، نیز پس از گزارش اقدامات مشترک صورت گرفته در سال گذشته، اظهارامیدواری نمود که در سال تحصیلی جدید بتوان از همکاری علمی کارشناسان و متخصصان تغذیه شاغل در استان ها به منظور طراحی برنامه غذایی متنوع و با کفایت غذایی بالا بهره مند شد.

در انتهای جلسه مقرر شد دستورالعمل همکاری مشترک بازنگری گردد و کمیته های مشترک استانی دانشگاه فرهنگیان و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعال شود و جلسات مشترکی در این زمینه داشته باشند.


نظرات کاربران